خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ترسیم چشم‌انداز توسعه فضای رسانه‌ای آذربایجان شرقی از سوی خانه مطبوعات شد و گفت: اعتقاد به رسانه‌هایی فعال، پویا، منتقد، حرفه‌ای، متعهد، جسور و مستقل داریم.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۵۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمدپور، در دیدار هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان با اشاره به برگزاری موفق انتخابات الکترونیکی خانه مطبوعات استان، اظهار داشت: نسبت به عظمت کاری که صورت گرفت، چالشی مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: لازمه توسعه استان نیز رسانه‌هایی با این ویژگی‌ها می باشد، در حقیقت با چنین رسانه‌های اثرگذاری می توان آسیب‌های موجود در روند توسعه را کاهش داد.

محمدپور، گسترش کمی و کیفی مطبوعات را مورد تأکید قرار داد و گفت: بیش از پیش نیاز در حوزه‌های تحلیلی و تولیدی احساس می شود، بایستی رسانه‌های استان به سمت کیفیت و تولید محتوای غنی حرکت کنند، ضمن این‌که ورود به عرصه‌های تعیین کننده توسعه در استان ضرورتی مهم برای رسانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نقد منصفانه همواره منجر به تعالی می‌شود، افزود: بی تعهدی، بی انصافی و بی تقوایی در عرصه رسانه مغایر با منافع ملی است، امروز بیش از هر زمان نیازمند همدلی و همزبانی فعالان رسانه‌ای استان برای پیگیری مطالبات مهم هستیم.

وی با تأکید بر این‌که در چارچوب قانون بر فضای رسانه‌ای استان نظارت داریم، گفت: خانه مطبوعات تشکلی فراگیر در جریان رسانه‌ای استان است که انتظار داریم با انسجام، همدلی و همکاری هیأت مدیره جدید و بر اساس شیوه‌نامه و آئین نامه اجرایی مصوب مطالبات جامعه رسانه‌ای استان پیگیری شود.

محمدپور خواستار ترسیم چشم‌انداز توسعه فضای رسانه‌ای استان از سوی خانه مطبوعات شد و تصریح کرد: گسترش ارتباطات رسانه‌ای خانه مطبوعات استان با دیگر استان های کشور و با کشورهای خارجی در چارچوب مقررات و ملاحضات ویژه مورد تأکید است، افزون بر این آموزش حرفه‌ای فعالان خبری و صیانت از حقوق اصحاب رسانه نیز مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، پس از این دیدار نخستین جلسه هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی امروز با حضور بازرسان و ناظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دستور جلسه برگزاری انتخابات داخلی برگزار شد. پس از رأی ‌گیری برای انتخاب ارکان داخلی خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی نتایج به شرح زیر حاصل شد.

مرتضی شفیعی به عنوان مدیر خانه مطبوعات، اسد فلاح به عنوان رییس هیأت مدیره، مریم خدابخش به عنوان نائب رییس هیأت مدیره، ناهیده ابراهیم‌زاده، به عنوان منشی و سیدهادی شاطر موسوی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

ارسال نظرات