فعالیت پایگاه های انتقال خون هرمزگان در شب های قدر

مدیر کل انتقال خون هرمزگان گفت: همزمان با فرا رسیدن شب‌های پرفیض قدر پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس و دیگر شهرستان‌ها برای خون گیری آمادگی دارند.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۷۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛دکتر ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان گفت:اهداکنندگان خون می‌توانند بعد از افطار تا پایان مراسم شب‌های قدر با مراجعه به واحدهای انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
 
 
 
وی تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس جنب بارگاه امام زاده سید مظفر (ع)، گلزار شهدای بندرعباس و پایگاه مرکزی بین فلکه برق و چهار راه مرادی مستقر هستند.
 
 
دکتر زارعی با اشاره به روند کاهش ذخائر خونی این استان همزمان با ماه مبارک رمضان و گرمای هوا ، گفت: مراکز انتقال خون در فصل گرم ، تعطیلات نوروزی ، مسافرت های تابستانی و ماه مبارک رمضان با کاهش استقبال مردمی جهت اهدای خون مواجه است و با توجه به نیاز روزمره به خون و تولید و فرآورده های خونی و محدودیت در زمان نگهداری خون، این نیاز در ایام خاص بیشتر از هر زمان احساس می شود.
 
 
وی به داوطلبان اهدای خون توصیه کرد روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر به میزان کافی مایعات بنوشند تا با ایجاد حجم مناسب خون در روز اهدا و یا روز بعد از آن با مشکل مواجه نشوند.
 
 
این مسوول اظهارکرد: یک واحد خون حداقل جان سه بیمار را از مرگ نجات می دهد و از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی به تزریق خون نیاز پیدا می کند.
 
 
وی با درخواست از مردم برای مراجعه به پایگاه های انتقال و اهدای خون به بیماران نیازمند، تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان در ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر آماده خونگیری از هموطنان و روزه داران هستند.
 
 
دکتر زارعی خاطرنشان کرد: روزه داری با اهدای خون منافات ندارد و روزه داران می توانند پس از افطار برای مشارکت در این امر خداپسندانه به پایگاههای اهدای خون مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه نیاز ماهانه هرمزگان سه هزار و 500 واحد خون در ماه است ، خاطرنشان کرد : از مردم می خواهیم با قرار دادن اهدای خون در برنامه زندگی خود هر روز مشارکت خود را در این عمل نیک و خیر بیشتر کنند.
 
 
این مقام مسوول تاکید کرد: اهدا کنندگان خون باید در نظر داشته باشند که ارائه اصل کارت شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه و گواهینامه دارای کدملی) جهت اهدای خون الزامی است.
 
 
مدیرکل انتقال خون هرمزگان بیان داشت: اهدای خون در ایران یک امر بطور کامل داوطلبانه بوده و هر کسی که از نعمت سلامتی برخوردار باشد با شرایط سنی 18 تا 60 سال ، وزن بالاتر از 50 کیلوگرم و فشار خون طبیعی می تواند داوطلب مناسبی برای اهدای خون باشد.
 
 
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
 
 
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
 
منبع : ایرنا
ارسال نظرات