همزمان با نخستین شب از لیالی قدر (شب قدر نوزدهم) و شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) ندای ملکوتی الغوث الغوث مردم خداجوی هرمزگان در جای جای استان طنین انداز شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۸۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ مردم هرمزگان با وجود گرمای شدید هوا از شامگاه چهارشنبه در حالی که در دستان خود قران کریم و مفاتیح الجنان داشتند، در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب با خدای یگانه راز و نیاز کردند و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.
 
 
آئین احیای نخستین شب قدر با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر معروف به دعای 100 بند، در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه های استان هرمزگان آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسمای الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب قدر، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
 
 
در این شب پس از دعای جوشن کبیر، سخنرانان در خصوص گرامیداشت شب قدر و فضائل و ویژگی حضرت به ایراد سخن پرداختند و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت حضرت علی (ع) قرائت کردند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت نقش بست و درپایان آئین قران به سر را در دل شب برگزار کردند.
 
 
خواندن نماز شب قدر، خواندن نمازهای مستحبی، خواندن سوره های عنکبوت، روم و دخان، خواندن سوره قدر و لعنت بر قاتلان حضرت علی(ع) از دیگر اعمال شب قدر نوزدهم بود.
 
 
در بندرعباس مرکز استان هرمزگان هم مراسم شب قدر در امام زادگان شاه محمد تقی (ع)، سید کامل(ع) ، حسینه بهشت زهرا و مساجد و حسینه های این شهر با شرکت پرشور عاشقان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و در امامزاده سید مظفر(ع) این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی سیمای مرکز خلیج فارس پخش شد.
 
 
همچنین در محل های برگزاری شب های قدر، پایگاه های سیار انتقال خون هم دائر شده است تا روزه دارن بتوانند با اهدای خون خود به هموطنانشان جانی دوباره ببخشند.
 
 
دفاتر کمیته امداد درسراسر استان از این فرصت بهره برده و در هفته اکرام ایتام (15 تا 21 رمضان) در محل های برگزاری شب های قدر، اقدام به جذب حامی می کنند.
 
 
ای کاش همه ما ارزش و قدر دقیقه ها و ثانیه های طلایی شب های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند مهربان است، بدانیم و لحظه ای از آن را از دست ندهیم.
 
 
کاش یادمان نرود که شب های قدر بهترین فرصت برای بهره مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یکتا است.
 
منبع :ایرنا
ارسال نظرات