خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان مطرح کرد؛
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: هشت هزار و 127 مددجوی کمیته امداد استان به صورت فردی و گروهی از خدمات مشاوره و راهنمایی خانواده در سال گذشته بهره مند شده اند.
کد خبر: ۸۸۷۳۱۰۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
به گزارش  خبرگزاری بسیج از سمنان، علی عرب، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مشاوره خانواده از خدمات ضروری این نهاد برای افراد تحت حمایت به شمار می آید که موجب پیشگیری از تزلزل بنیان خانواده می شود، گفت: هشت هزار و 127 مددجوی کمیته امداد استان به صورت فردی و گروهی از خدمات مشاوره و راهنمایی خانواده در سال گذشته بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه مشکلات زناشویی، بیشترین آسیب خانواده های تحت حمایت را به خود اختصاص داده است، افزود: بالاترین فراوانی مشکلات به ترتیب، ‏ مسائل خانوادگی و زناشویی با یک هزار و 56 مورد، ارتباطی، 785 مورد و مشکلات تحصیلی با 330 مورد گزارش شده است.‏

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به مشاوره 10 هزار و ۲۸۱ نفر در هفت هزار و ۵۴۰ جلسه در سال 94، گفت: چهار هزار و 321 مددجو در 261 نشست گروهی و سه هزار و 806 مددجو در پنج هزار و 432 جلسه تحت مشاوره فردی کمیته امداد در سال گذشته قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف کمیته امداد، از آسیب پذیرترین اقشار در جامعه هستند، افزود: از مجموع مشاوره های فردی صورت گرفته، مشاوره 692 نفر پایان یافته، 409 نفر تحت درمان و مابقی هم از ادامه همکاری انصراف داده اند.

عرب با اشاره به اینکه 379 نفر از مددجویان ساکن در مناطق محروم نیز از جلسات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند، گفت: مناطق محروم و مرزنشین استان دارای ضریب محرومیت شش و هفت هستند که کمیته امداد همواره خدمات مطلوبی را به ساکنان این مناطق ارائه می‌کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل روان شناختی و نقش آن در پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: حضور مشاور خانواده در کمیته امداد در عرصه اجتماعی و تحلیل آسیب های جامعه، یک نوع پیشگیری محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها