سرهنگ سلامی تأکید کرد:

لزوم ترویج ارزش های ناب انقلاب و دفاع مقدس در جامعه

کد خبر: ۸۸۷۳۲۰۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به زنده نگه داشتن و ترویج ارزش های ناب انقلاب و دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ پاسدار« محمد حسن سلامی» در دیدار با فتح خواه مدیر بانک سپه استان سمنان بیان داشت : امروز کارکنان جوان جامعه از نسل دوم ، سوم و چهارم انقلاب هستند و ما باید تلاش کنیم که ارزش ها و حماسه های بزرگ تاریخ انقلاب به دست فراموشی سپرده نشوند و وظیفه ما علاقه مند کردن نسل جوان به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس می باشد به طوری که خود مبلغ ارزش های انقلاب در جامعه و ادامه دهنده مسیر جوانان دیروز انقلاب یاشند .

وی افزود : مقام معظم رهبری تاکید فرمودند دوران دفاع مقدس گنجی است که باید تاریخ انقلاب اسلامی در مواقع حساس از آن تغذیه کند تا به فراموشی سپرده نشود و و اخیرا از دفاع مقدس به عنوان نفس کشیدن برای ملت نام بردند که با استفاده از شیوه های جذاب و اثر بخش در انتقال این حماسه بزرگ به نسل جوان و امروزی مفید و موثر خواهد بود .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان تاکید داشت : موضوع مهمی که خیلی از آن عقب مانده ایم جمع آوری و ثبت آثار ، اسناد و تجربیات رزمندگان از دوران دفاع مقدس می باشد که با تدوین و مستند سازی نقش رزمندگان بانک سپه سند افتخاری برای نسل فعلی و نسل آینده محسوب خواهد شد.

سلامی ادامه داد : مرکز فرهنگی دفاع مقدس که از مصوبات سفرمقام معظم رهبری در سال 85 می باشد و به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور از ان نام برده و خاطر نشان کرد با پشتیبانی و استفاده از ظرفیت بانک سپه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان می توان فرهنگ انقلاب و اسلام را ترویج و تفکر انقلابی و روحیه انقلابی گری را در سطح جامعه گسترش داد .

وی با بیان که دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تدوین و تنظیم می باشد افزود: همکاری ی باانک سپه در خصوص جمع آوری آثار و اسناد و تنظیم دایره المعارف دفاع مقدس مورد عنایت قرار گیرد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان آمادگی دارد با بهره‌گیری از اساتید مجرب و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان بانک سپه را جهت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به مدت ۱۲ ساعت برگزار نماید.

در این جلسه مقرر شد شناسایی رزمندگان بانک سپه و ثبت در بانک اطلاعاتی ، جمع آوری آثار اسناد از رزمندگان ، پیشکسوتان و خانواده شهدا ، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در مراسم های دفاع مقدس ،برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس کارکنان ،حضور راویان دفاع مقدس در جمع کارکنان ، انعکاس خبرهای ، گزارشات و فعالیت با موضوع دفاع مقدس در خبرگزاری دفاع مقدس ، برنامه ریزی و انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مناسبت های مرتبط با دفاع مقدس و سالروز عملیات ها از جمله تبلیغات محیطی و برگزاری مراسم های بزرگداشت و ... در قالب یک تفاهم نامه پیگیری و اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار