محمد شهرکی گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که دولت انگیزه ای برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.به پتانسیل درونی کشورمان اهمیت داده نمی شود
کد خبر: ۸۸۷۳۲۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳

محمد شهرکی یکی از کارشناسان اقتصادی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه که از شواهد بر می آید متاسفانه به نظر می‌رسد که دولت انگیزه ای برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی وجود ندارد. اقتصاد مقاومتی مفهوم عملی برای جهش کشور در بعد اقتصاد و فرهنگ، علم و تکنولوژی است. پتانسیل و منابع بیکار و استفاده نشده فراوان فعلی همه حاکی از آن است که استفاده کامل و کارآمد از منابع موجود و بکارگیری آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات و آسیب ها را حل کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به پتانسیل های درونی کشورمان اهمیت داده نمی شود افزود: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت طراحی و پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی در این برهه از تاریخ  انقلاب اسلامی حرکتی پیشرفته رو به جلو محسوب می شود.

شهرکی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیر بخش های اقتصادی است. تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تداوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مبین سه وظیفه برای دولت، دست اندرکاران تولید و مردم می‌باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه افزود: باید موانع قانونی اجرای اقتصاد مقاومتی را رفع کرد چراکه در حال حاضر قوانین ما این راهبرد و شیوه از اقتصاد را به درستی حمایت نمی‌کند.

ارسال نظرات