خبرگزاری بسیج: مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15خرداد قرچک ضمن محکوم کردن حادثه ترور اخیر در تهران با بیان اینکه منافقین با تغییر چهره در پوشش ایمان و اسلام به مسلمانان ضربه می زنند، گفت: اولین جرم منافقین در نظام جمهوری اسلامی؛ تفسیر انحرافی از اسلام و دروغ بستن به خدا در تعریف دین بود.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۰۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15خرداد قرچک در حسینیه شهدای این شهرستان ، تاریخچه نفاق را از زمان هجرت پیامبر به مدینه دانست و مطرح کرد: چون منافقین به صورت آشکار و صریح نمی توانستند اظهار نظر کنند؛ بنابراین با تغییر چهره در پوشش ایمان و اسلام به مسلمانان ضربه می زدند.

وی با بیان اینکه همه آیات در باب منافقین در مدینه نازل شده است، ادامه داد: منافقین به صورت نفوذی و با چهره اسلامی به دین ضربه می زدند.

استاد اخلاق با اشاره به معنی لغوی نفاق، تصریح کرد: منافق از ایمان به کفر خارج شد.

وی با ابراز گناه بزرگ نفاق، اضافه کرد: مردان و زنان منافق همه از یک گروه و از اطاعت و فرمان الهی بیرون هستند.

مسؤول امور روحانیون در سپاه قرچک درباره مراتب امر به معروف و نهی از منکر گفت: بر حسب شدت و ضعف هر یک از مراحل آن درجاتی دارد.

وی با تأکید بر اینکه فرقی بین قلبی، زبانی و یا عملی بودن اشاعه منکر و فحشا وجود ندارد، اظهار کرد: در اصلاح و ریشه کنی فساد فرقی بین زن و مرد نیست و هر دو در آن دخیل هستند.

حجت الاسلام عبدالله پور نفاق را صفت افراد بی ایمان دانست که در ظاهر مؤمن اما در باطن کافرند و بیان کرد: اعمال و رفتار آنها نشان می دهد که خدا را فراموش کرده اند و خارج از اطاعت و فرمان خداوند هستند.

وی از خیانت، عیاشی گری، شهوت رانی، پرخوری، فاسق، امر به منکر، نهی از معروف و مخالف انفاق بودن به عنوان نشانه های منافقین نام برد و ابراز کرد: در برابر مشرکان ترسی مانند ترس از خدا و یا حتی ترسی بیشتر دارند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک خصوصیات منافقان را در عرصه های مختلف اجتماعی، اخلاقی و سیاسی بر شمرد و افزود: هر کسی با گفتار، رفتار و اعمال خود منکر را در جامعه اشاعه دهد یا مانع تحقق خوبیها و  ارزشها شود منافق  است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق مبنی بر اینکه سه گروه هستند که جز منافق کسی به آنان بی احترامی نمی کند، گفت:پیشوای دادگر، دانشمند قرآن شناس و کسی که مویش در اسلام سفید شده باشد، جز آن سه گروهند.

کارشناس دینی با گرامیداشت شهدای ترور ضمن محکوم کردن حادثه ترور اخیر در تهران اولین جرم منافقین در نظام جمهوریاسلامی را تفسیر انحرافی از اسلام و دروغ بستن به خدا در تعریف دین دانست و عنوان کرد: اخلال در نهضت اسلامی، اعلام رسمی مبارزه مسلحانه، ترور علمای بزرگ دین و مسئولین بلند پایه کشور، به شهادت رساندن 17هزار نفر از مردم ایران به جرم حمایت از اسلام و امام و جمهوری اسلامی، از دیگر جرم های نابخشودنی منافقین است.

وی در پایان پیوستن به دشمن بعثی و ایفای نقش ستون پنجم دشمن در 8سال دفاع مقدس را رسواترین جرم منافقین برشمرد و خاطرنشان کرد: سرکوب قیام های مردمی در عراق و همچنین افشای اسرار نظام با نفوذ در سازمان های دولتی و لشکری از دیگر جرائم منافقین بود.

 

 

ارسال نظرات