کمپانی گفت: به ۴۰ کشور جهان تجهیزات پزشکی ایرانی صادر میکنیم. شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور اقدام به احداث خط تولید مشترک کرده‌اند چیزی حدود ۱۳ میلیون دلار اجزا و قطعات پزشکی به این گونه کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۵۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کمپانی، دبیر صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بیان داشت: تجهیزات پزشکی صنعت جوانی است که حدود 20 سال است در کشور پاگرفته، و در ابتدا نیز بیش از هر چیز بحث بومی سازی دستگاه‌هایی مطرح بود که تا آن زمان از طریق واردات تأمین می شد.

وی با بیان این که حدودا 7 سال است که صنعت تجهیزات پزشکی کشور وارد بازار جهانی شده است، گفت: در حال حاضر سهم تولید داخل در رابطه با اقلام مصارف بیمارستانی 35 درصد و واردات بین 60 تا 65 درصد است.  سهم 35 درصدی ما در بازار داخل حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان و بخش واردات حدود 1.2 میلیارد دلار است.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی تصریح کرد: زیاد بودن تعداد اقلام تجهیزات پزشکی رسیدن به تکنولوژی برای تولید همه آن‌ها را سخت کرده است و به زمان نیاز دارد تا بتوانیم تولیدات خود در این حوزه را گسترش دهیم.

کمپانی اظهار داشت: طبق گزارشات رسمی گمرک و طبق تعرفه های گمرکی صادرات این صنعت در سال 95 که به 40 کشور جهان صورت می گیرد حدود 12.5 میلیون دلار بوده است و از آن جهت که شرکت های ایرانی در خارج از کشور اقدام به احداث خط  تولید مشترک کرده اند چیزی حدود 13 میلیون دلار اجزا و قطعات پزشکی به این گونه کشورها صادر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به صادرات اجزا و قطعات در کل چیزی حدود 25 میلیون دلار جمع صادرات این صنعت بوده که با توجه به آمار سال 94 هر چند رشد چندانی در این حوزه مشاهده نشده اما با توجه به نوپا بودن این صنعت رضایت بخش بوده است.

ارسال نظرات