کارشناس علوم سیاسی در استان یزد ایجاد اختلاف در جامعه را ریشه در اندیشه‌های استبدادی و خوی اشرافی گری دانست و گفت: در قرآن کریم از فرعون به‌عنوان فردی که قوم خود را تحقیر و آنان را گروه‌بندی کرده و از این طریق مردم را به جان هم انداخته و اهداف استبدادی را در تحکیم حاکمیت خود در مقیاس جهانی پیش می‌برد یاد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۵۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس علوم سیاسی در یزد؛ با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و مسئولان نظام؛ سوءاستفاده برخی افراد و جریانات از زمینه‌های رقابتی برای ایجاد دودستگی در مردم و تقسیم‌بندی آن‌ها به موافق و مخالف را اقدامی ناشایست دانست و اظهار داشت: طبیعت هر رقابتی تقسیم آرا و نظرات صاحبان نظر به بخش‌های مختلف بوده اما این تقسیم آرا لزوماً منجر به دسته‌بندی‌های اجتماعی و مردمی به‌ویژه در جامعه‌ای که پیوندهای محکم دینی و عاطفی نسبت به هم دارند نخواهد شد.

غلامحسین دشتی افزود: مردم در جامعه برای رشد و بالندگی بیشتر به بیان نظرات خود پرداخته و درمجموع برخی نظرات موقعیت اجرایی پیدا می‌کنند که ممکن است پس از مدتی با آشکار شدن ضعف‌ها و نواقص؛ افکار عمومی به سمت دیدگاه و نظرات دیگری رفته و شرایط را تغییر دهند.

دشتی در ادامه سوءاستفاده برخی از افراد از زمینه‌های این رقابت سازنده و دسته‌بندی مردم به گروه‌های مختلف و مخالف باهم را از ناشی از توجه نداشتن و غفلت از عواقب این اقدام و یا خیانت به کشور و منافع مردم و زمینه‌سازی ایجاد اختلاف و هدر دادن سرمایه‌های اجتماعی، وحدت و وفاق ملی عنوان کرد.

وی ایجاد اختلاف در جامعه را ریشه در اندیشه‌های استبدادی و خوی اشرافی گری دانست و گفت: در قرآن کریم از فرعون به‌عنوان فردی که قوم خود را تحقیر و آنان را گروه‌بندی کرده و از این طریق مردم را به جان هم انداخته و اهداف استبدادی را در تحکیم حاکمیت خود در مقیاس جهانی پیش می‌برد یاد می‌شود.

این کارشناس علوم سیاسی در استان با اشاره به این‌که مردم ما از تجارب فراوانی در زمینه‌های ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی برخوردارند اذعان داشت: ملت بزرگ ایران همواره با بصیرت و هدایت‌های رهبری، افراد خیرخواه را شناخته و با تشخیص توطئه‌ها و افرادی که به دنبال تأمین منافع حزبی و گروهی خود هستند تصمیم مناسب را در زمان لازم گرفته و خواهند گرفت.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد؛ هشدار اخیر رهبر انقلاب درراستای حفظ وحدت ملی و تحکیم روابط عاطفی و اسلامی در بین مردم و جریانات فکری و سیاسی را ناشی از دلسوزی معظم له دراین‌باره برشمرد و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در رهنمودهای خود این دلسوزی را نشان دادند و دشمنان این نظام و مردم هرگز موفق به ایجاد تفرقه و سپس نفوذ در جامعه نشده و نخواهند شد.

دشتی در پایان تأکید کرد: باید مسئولان در حفظ وحدت مردم تلاش کنند و ملت بصیر ایران نیز همواره در پس این اختلاف‌افکنی‌ها چهر ه های خادمین و کسانی که قصد خدمت ندارند را شناخته و با گام‌هایی استوار در مسیر وحدت، اقتدار ملی، کمک به حل مشکلات اقتصادی و پیشبرد اهداف کشور دست در دست یکدیگر گذاشته و تلاش مناسبی را چون گذشته خواهند داشت.

ارسال نظرات