نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ارزش تلاش برای خودکفایی کمتر از شهادت نیست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: ارزش تلاش برای تولید و خودکفایی و توسعه و ترویج این عرصه کمتر از شهادت نیست.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۹۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در دیدار صنعت‌گران و کارکنان اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار کرد: توجه به بخش صنایع ‌دستی به‌ دلیل خاصیت خودکفا و درون‌زابودن آن سبب استقلال و عزت بیش ‌از پیش استان و کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نباید تک‌ بعدی و وابسته به نفت و صادرات آن باشد، ادامه داد: آموزش و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی از امور مهمی است که در راستای اقتصاد مقاومتی باید به آن اهتمام شود.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اهمیت پشتیبانی از صنعت‌گران تاکید کرد: با پرداختن به صنایع‌دستی سنتی، تولید و خودکفایی در این زمینه می‌توان مشت محکمی بر دهان دشمن، استکبار، منافقان و کفار زد و ارزش تلاش برای توسعه و ترویج این عرصه کمتر از شهادت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به‌معنی اقتصاد پویای درون‌زای خودکفا است که مردم به هنر و توان دست خود متکی باشند نه به منابع بیرونی، همچنین یکی از اقدامات ارزشمند، زمینه‌سازی برای نان‌آوری، خودکفایی و درآمدزایی خانواده‌ها با حمایت‌های مختلف است.

وی، با بیان اینکه صنایع‌دستی امروزه در دنیا بسیار مورد توجه است و به‌ دلیل جذابیت آن، خریداران فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به بخش صادرات نیز بسیار مهم است.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان اظهار داشت: استان چهارمحال ‌و بختیاری دارای قابلیت‌های هنری و صنایع‌دستی فراوانی است و باید به‌منظور رشد اقتصادی، رشد وضعیت معیشتی مردم و ریشه‌کنی فقر، خلأها کاملا برطرف شود.

ارسال نظرات