مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

تسهیلات بلاعوض اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در مشگین‌شهر ارائه می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در باغات و مزارع شهرستان مشگین‌شهر ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۰۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از مشکین به نقل از خیاونیوز،احمد شهریار در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با محوریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: اجرای شبکه آبیاری پایاب سد احمد بیگلو عقد قرارداد شده و در سال ۹۶ عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره بر لزوم مدیریت منابع آب و صرفه‌جویی در مصرف آب، متناسب با نیاز آبی گیاه به لحاظ کمبود منابع و کاهش بارندگی، از پرداخت تسهیلات بلاعوض به آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات خبر داد و افزود: کشاورزان منطقه می‌توانند از این فرصت برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: جهاد کشاورزی برای طرح‌های آبیاری بارانی و قطره‌ای به ازای هر هکتار به ترتیب ۵۵ و ۷۰ میلیون ریال و در صورتی که این طرح‌ها به صورت مشاعی و در قالب تعاونی اجرا شوند تا ۸۵ درصد کل هزینه به صورتتسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

شهریار با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر علاوه بر باغداری و زراعت، قطب مناسبی در زمینه فعالیت دامپروری در استان است، تصریح کرد: گاوداری پنج هزارراسی در شهرک دامپروری مشگین‌شهر با مشارکت بنیاد تدبیر احداث می‌شود که با اتمام و راه‌اندازی این شهرک تحولی در صنعت دامپروی و اقتصاد شهرستان روی خواهند داد.

وی از تداوم پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون خبر داد و گفت:این تسهیلات به صورت نامحدود و به صورت شناور برای متقاضیانی که قصد تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات مورد نیاز مرغداری‌ها و مزارع پرورش ماهی و نیز کشاورزان و باغدارانی که تمایل به خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی و ادوات دنباله‌بند را دارند از طریق بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار