مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: تا پایان سال جاری بیش از هزار کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی در دشت‌های ممنوعه هرمزگان نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۶۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از آب منطقه ای هرمزگان، هوشنگ ملایی بیان داشت: در استان هرمزگان در مجموع پنج هزار و ۷۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه وجود دارد که تعیین تکلیف این چاه ها در قالب طرح احیا و تعادل بخشی از ابتدای سال ۹۵شروع شده ودر مجموع تاکنون حدود دو هزار پرونده در کمیسیون صدور پروانه شرکت آب منطقه ای هرمزگان بررسی شده اند و مقرر است تا پایان سال ۹۶تعیین تکلیف این پرونده ها به اتمام برسد.
 

وی تاکید کرد: براساس نتایج بررسی و کارشناسی صورت گرفته   پرونده های مذکور کمتر از ۵۰ درصد از این پرونده ها  در قالب فرم ۱ مشمول صدور مجوز بهره برداری خواهند شد و مابقی چاه ها بایستی در راستای جبران کسری مخازن آب های زیر زمینی پر و مسلوب المنفعه شوند که این امر نیز در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار دارد.

 

مدیرعامل  آب منطقه ای  هرمزگان با بیان اینکه امسال هزار کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی استان نصب می شود.

 

ملایی تصریح کرد: از مجموع ۱۷ هزار چاه کشاورزی دارای پروانه تاکنون ۳ هزار دستگاه جهت  نصب  صورت گرفته است  که با نصب هر کنتور هوشمند ۱۵ درصد در میزان برداشت آب از منابع صرفع جویی می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و بر اساس برنامه عملیاتی اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی تاپایان سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.


ارسال نظرات