خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی به موقع و با تدبیر عمل می‌کردند، فرمان آتش به اختیار صادر نمی‌شد اما صدور این فرمان به معنی وجود اختلال در فرماندهی فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۹۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

آیت الله محسن حیدری  با تبیین معنی اصطلاح آتش به اختیار اظهار داشت: در عملیات‌های نظامی سربازان و افسران گوش به دستور فرمانده خود هستند و از خود اختیاری ندارند اما در برخی از مواقع فرمانده دچار مشکل می‌شود، خیانت می‌کند و یا از صدور پیام به موقع غفلت می‌کند در این مواقع سربازان و افسران باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

وی افزود: دفاع از میهن در ان شرایط یک حجت شرعی، عقلی و قانونی است و برای همین سربازان و افسران باید بدون انتظار اشتباه در مقابله با دشمن بایستند. مقام معظم رهبری با تبیین مشکلات فرهنگی و غفلت دستگاه‌های فرهنگی در تشخیص اولویت‌ها از این اصطلاح نظامی استفاده کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه غفلت، بی تدبیری و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی نباید دلیل کم‌کاری نیروهای مومن و انقلابی شود، گفت: در جنگ نرم با دشمن نباید به خاطر انتظار صدور پیام از سوی فرماندهی، ایستادگی را عقب بندازیم و نیروهای فرهنگی ما باید قدرت تشخیص این موضوع را داشته باشند.

وی با غلط خواندن تفسیرها و برداشت‌های دشمنان درباره معنی اتش به اختیار بیان کرد: مقام معظم رهبری در صف اول مقابله با هرج و مرج و بی قانونی هستند و حتی در دوره ولنگاری فرهنگی در دوران دولت اصلاحات اجازه تدوروی و بی نظمی را ندادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کم کاری دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد: اگر دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی به موقع و با تدبیر عمل می‌کردند، فرمان آتش به اختیار صادر نمی‌شد اما صدور این فرمان به معنی وجود اختلال در فرماندهی فرهنگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها