مدیرکل امورروستایی و شوراها خبر داد:
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از انعقاد تفاهم نامه ای با بانک سینا برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دهیاری ها برای اجرای طرح های درآمدزای روستایی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۳۶۲۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل،اکبر طوبی با اعلام این خبر در جلسه بررسی مشکلات مالی پروژه های عمرانی روستاهای بخش مرکزی نیر ، بر لزوم خود کفایی دهیاری ها تاکید کرد و گفت: طرح اعطای وام کم بهره به دهیاریها شامل طرحهای درآمدزا میشود و دهیاران با اجرای این طرحها و دریافت تسهیلات ویژه میتوانند دهیاریها را اداره کرده و اعتبارات مورد نیاز طرحهای عمرانی را تامین کنند.

وی با بیان اینکه دهیاران باید در زمینه راهاندازی طرحهای درآمدزا وارد عمل شوند، افزود: این امر سبب اشتغالزایی در سطح روستاها هم میشود.

طوبی تصریح کرد: در حال حاضر 873 دهیار امور مربوط به یک هزار و 24 روستای تحت پوشش دهیاری ها در سطح استان اردبیل را انجام می دهند که لازم است با برنامه ریزی درست و با مشورت با اعضای شورای روستا، طرح های درآمد زایی روستایی را به اجرا درآورند.

وی در ادامه اهمیت آموزش دهیاران در رابطه با امور مالی مربوط به اداره دهیاری ها را خاطرنشان کرد و گفت: امسال دوره های آموزشی لازم برای دهیاران و مسئولان مالی دهیاری ها جهت آشنایی هرچه بیشتر با ضوابط و قوانین مالی برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل یک دستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله به روستاهای بخش مرکزی خبر داد و گفت: در چند روز آینده این خودرو به بخشداری مرکزی شهرستان نیر تحویل داده می شود.

وی همچنین از احداث کمپ گردشگری روستای نمونه گردشگری کورعباسلو با اعتباری بالغ بر 100میلیون تومان خبر داد.

ارسال نظرات