خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که امام علی(ع) را دوست داشته باشد، فرشتگان برای او طلب مغفرت می‌کنند و خداوند گناهانش را می‌بخشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۶۶۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
آثار دوست داشتن امام علی(ع) در دنیا و آخرت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ضرورت فراموش نکردن دعا اظهار کرد: انسان نباید پس از اینکه حاجت‌های او برآورده شد، دعا را فراموش کند.

وی ادامه داد: انسان پس از اینکه گرفتاری‌های او برطرف شد، باید خداوند را شکر کند، اما برخی پس از رفع گرفتاری‌ها، کفران نعمت و دعا را فراموش می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: گاهی افراد پس از اینکه ثروتمند شدند، مالشان به تهدیدی برای آن‌ها تبدیل می‌شود و چنین افرادی با فراموش کردن یاد خدا در وادی شرک قرار می‌گیرند.

مومنی با اشاره به ضرورت استمرار در دعا کردن اظهار کرد: انسان پس از اینکه حاجت‌های او توسط خداوند برآورده شد، باید باز هم به دعا کردن بپردازد و کفران نعمت نکند.

وی ادامه داد: انسان باید از خودپسندی پرهیز کند و به خودش مغرور نشود، خداوند به اندازه ظرفیت انسان او را به گرفتاری مبتلا می‌کند و انسان نباید در گرفتاری‌ها از خدا ناامید شود، خداوند اگر نخواهد دعای کسی را مستجاب کند، به او اجازه دعا کردن نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید در دعا کردن پافشاری داشته باشد، تمام ائمه معصومین(ع) به نحوی به بلایا گرفتار بودند، انسان نباید به گونه ای باشد که خوشی او را سرگرم کند، انسان هر چه به خدا نزدیک تر شود، بلایا برای او بیشتر خواهد شد.

مومنی با اشاره به مهربان بودن خداوند اظهار کرد: خدا حتی از یک مادر به انسان مهربان تر است، برخی افراد پس از برطرف شدن مشکلاتشان، عبادت خداوند را فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان باید به صورت مستمر نسبت به والدین خود شاکر باشد، انسان نباید اگر به جایی رسید، پدر و مادر خودش را فراموش کند و پیش از گرفتاری دعا کند و دعا کردن او باید استمرار داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از اسرار شب معراج رسول اکرم(ص) این است که هر کس که امام علی(ع) را دوست داشته باشد، آتش به او ضرری نمی‌رساند، حضرت زهرا(س) فرمود اگر خداوند به کسی بخواهد نعمتی بدهد، محبت امام علی(ع) را در دل او قرار می‌دهد.

مومنی با اشاره به جایگاه امام علی(ع) نزد خداوند اظهار کرد: رسول اکرم(ص) زمانی که می‌خواست دعا کند، خدا را به مقام امام علی(ع) قسم می‌داد، پیامبر(ص) فرمود نگاه به چهره امام علی(ع) عبادت است.

وی ادامه داد: براساس روایات منزلت امام علی(ع) نزد خداوند همچون منزلت رسول اکرم(ص) است جز اینکه امام علی(ع) مقام نبوت را ندارد، کسی که محبت این امام معصوم را داشته باشد، خداوند عبادت‌های او را قبول می‌کند، محبت امام علی(ع) موجب می‌شود که تمام درهای بهشت به روی انسان باز شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی که امام علی(ع) را دوست داشته باشد، فرشتگان برای او طلب مغفرت می‌کنند و خداوند گناهانش را می‌بخشد، باید از خداوند و والدین خودمان تشکر کنیم که محبت امام علی(ع) را در دل ما به وجود آوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقامی که شیعیان امام علی(ع) دارند، به مراتب بالاتر از مقام محبان این امام معصوم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها