اولین همایش آیه نگاری قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه با استفاده از هنر خوشنویسی، امروز در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۱۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  اولین همایش آیات روشن (آیه نگاری قرآن کریم) به همت سازمان بسیج هنرمندان کردستان و با همکاری حوزه هنری استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در گالری سوره سنندج برگزار شد.

در این همایش خوشنویسان کل استان از درجه ممتاز به بالا حضور داشتند و به صورت زنده اقدام به نگارش آیات قرآن کریم و اسماءالحسنی کردند.

علی‌عباس داوودنیا دبیر برگزاری این همایش گفت: به مناسبت گرامیداشت لیالی پر خیر و برکت قدر سازمان بسیج هنرمندان استان اقدام به برپایی اولین همایش آیه نگاری قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه با استفاده از هنر خوشنویسی نموده است.

وی بیان داشت: مردم باید با بهره مندی و آشنایی با هنر خوشنویسی و کتابت آیات الهی از معنویت هنری بهره‌مند شوند و خوشنویسی یک هنر اصیل ایرنی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان انس و الفت با قرآن کریم، نقش هنر خوشنویسی در ثبت آیات قرآن مجید، زیبا شناختی هنر خوشنویسی در کلام الله قرآن  از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: آثار برگزیده این همایش از اساتید برجسته خوشنویسی استان طی روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان با برپایی نمایشگاهی در پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
 
ارسال نظرات