خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اجرای طرح جوانه های صالحین در 289 پایگاه استان گفت: از این تعداد 174 پایگاه در رده های بسیج محلات و خاص برادران و 115 پایگاه خاص خواهران است.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۳۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
اجرای طرح جوانه‌های صالحین در 289 پایگاه استان همدان/ عضویت بیش از 450 هزار نفر در بسیج
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در افتتاح طرح جوانه های صالحین در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت: در ایام تابستان حدود 20 الی 25 دستگاه اداری نسبت به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های متنوعی را انجام می دهند.

وی افزود: در کنار دیگر دستگاه‌ها، سپاه و بسیج نیز با توجه به گستردگی که در سطح استان دارد برنامه‌های مدونی را برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بیش از 450 هزار نفر بسیجی در عضویت های مختلف در قالب عادی، فعال و کادر چه در رده های پایگاه های محلات و چه در رده های اقشار در سطح استان داریم، گفت: مهمترین هدف طرح جوانه‌های صالحین این است که برای اوقات فراغت افراد برنامه‌های مدون و منظمی داشته باشد.

وی با اشاره به هدف دیگری که سپاه در این طرح در سطح استان دنبال می کند، عنوان کرد: برای کسانی که بسیجی نیستند و ارتباطی با بسیج ندارند نیز این یک بستر و عرصه مناسبی است که وارد این طرح شده و از برنامه های بسیج استفاده کنند و در صورت تمایل جذب بسیج شوند.

سردار ابوحمزه ابراز داشت: فعال و پویا کردن روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در افراد و اینکه در عرصه های مختلف کار و تلاش کنند از دیگر اهداف این طرح است تا افراد وقتی در جامعه وارد مسئولیت های مختلف شدند از پس آن مسئولیت ها برآیند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعال‌سازی جوانان، تأکید کرد: از اهداف این طرح فراهم کردن بستر مناسب برای فعال سازی نسل جوان و نوجوان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح ارتقاء سطح فرهنگ جامعه است.

*«نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز» شعار امسال جوانه‌های صالحین

وی با بیان اینکه ریشه تحول در هر جامعه‌ای فرهنگ جامعه است، گفت: اگر ما فرهنگ اعتماد به نفس، خودباوری و خوداتکایی را در قشر جوان و نوجوان پیاده سازی کنیم به طور قطع در آینده نیروهای موفق‌تر، قوی‌تر و آگاه‌تری خواهند بود.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: شعاری که برای امسال پیش بینی شده «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز» با محوریت مسجد است و با توجه به اینکه افتتاح این طرح در ماه رمضان است به نوعی این آمیختگی و هم پوشانی با قرآن و مسجد و نماز ایجاد کنیم که با توان و قدرت بیشتری بتوانند فعالیت ها و تلاش های خود را در عرصه های مختلف انجام دهند.

وی در خصوص آغاز طرح جوانه های صالحین، بیان کرد: شروع این طرح از امروز 25 خرداد ماه بوده و اتمام آن 25 شهریور ماه است که در طول سه ماه این طرح انجام می شود.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه اجرای طرح جوانه های صالحین در سطح استان 289 پایگاه است، اضافه کرد: از این تعداد 174 پایگاه در رده های بسیج محلات و خاص برادران و 115 پایگاه خاص خواهران است که در شهرستان های مختلف انجام می شود.

وی در خصوص اردوی حلقه های ویژه، گفت: در این طرح حجم کلی 3 هزار نفر است که شامل بسیج محلات یک هزار و 200 نفر، بخش جامعه زنان 560 نفر و معاونت تعلیم و تربیت یک هزار و 240 نفر برگزار می‌شود که در حلقه های صالحین شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: سه نوع حلقه صالحین نوع «الف»، نوع «ب» و نوع «ویژه» وجود دارد که از این حلقه ها برای نوع ویژه اردوها برگزار می شود.

وی یادآور شد: حلقه های متربیان نیز به نوعی در هر حلقه صالحین از 11 نفر تا 22 نفر در حلقه ها هستند که به اصطلاح به آنان متربی می گویند.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: حلقه های متربیان نیز در حجم کلی 9 هزار و 10 نفر است که کار توسط 6 هزار نفر در پایگاه های برادر، یک هزار و 900 نفر در پایگاه های خواهر، 500 نفر از دانش آموزان و 610 نفر در معاونت تعلیم و تربیت انجام می شود.

* بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها بین نوجوانان ناشی از ضعف اعتقادی است

وی در ادامه در خصوص خروجی کار بعد از گذشت سه ماه که باید مواردی را داشته باشیم، افزود: این طرح باید بستری مناسب برای جذب بسیجیان باشد بطوری که 20درصد افراد باید از بسیجیان جذب جدید باشند بنابراین هدف ما این است که از افراد غیر بسیجی نیز استفاده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: پیش‌بینی برگزاری کلاس های مختلف که اولویت اول قرآن، روخوانی و روانخوانی، تفسیر، تجوید، درک مفاهیم و مهمتر از آنها این است که ما از قرآن یک بستری را فراهم کنیم که قرآن در زندگی افراد وارد شود ازدیگر خروجی‌های این طرح است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص بکارگیری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، تاکید کرد: این مهم فرموده مقام معظم رهبری است که این طرح مقدمه‌ای برای اجرا و بکارگیری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی است.

سردار ابوحمزه با تأکید بر توجه به مباحث علمی در برگزاری کلاس‌ها اضافه کرد: بحث مهارتی نیز باید مدنظر قرار گیرد به شکلی که با اخذ مهارت حالت اعتماد به نفس و خودباوری در فرد به وجود آید.

وی عنوان کرد: مبحث اعتقادی نیز از دیگر موارد است که باید تلاش شود فردی که در این طرح شرکت می کند به تناسب شرایط و وضعیتی که کلاس ها و افراد دارند با زبان لین و نرم و با شرایط سنی آنان مطالب گفته شود که به نوعی آگاه شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب هایی که در جوانان و نوجوانان وجود دارد به علت ضعف اعتقادی و عدم شناخت نسبت به مبانی اسلام است که برگزاری این کلاس‌ها باعث می شود که روزبه‌روز از غنای فکری و معرفتی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: کارهای هنری در بخش‌های مختلف نقاشی و خطاطی و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی نیز از دیگر برنامه‌ها است که با توجه ظرفیت هایی که جوانان و نوجوانان دارند، بتوانیم مطالب را متنوع و متکثر کنیم و جذابیت برای آنان بیشتر باشد.

* اثرگذاری کار ما فرهنگ اسلام و ایرانی است

سردار ابوحمزه در ادامه افزود: فرماندهان نواحی باید بررسی کنند که کدام یک از ظرفیت‌ها از جذب بالایی برخوردار است آن را انتخاب کرده و انجام دهند.

وی عنوان کرد: باید هماهنگی با ادارات و سازمان‌ها برای بکارگیری ظرفیت ها و ایجاد یک هم افزایی و هم پوشانی در برنامه ها صورت گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: ما در سپاه و بسیج دنبال واقعیت ها هستیم که بتوانیم جوانان و نوجوانان را درست هدایت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در عرصه های مختلف قرآنی، هنری و علمی عنوان کرد: این برنامه‌ها جذابیت خاصی برای نوجوانان دارد و حس خواتکایی را در آنان زیاد می کند و یک رقابت سالم بین آنها ایجاد می کند.

سردار ابوحمزه با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف در مناسبات ملی و مذهبی و همچنین اردوهای زیارتی و تفریحی گفت: باید در کارها کیفی سازی کنیم و اثرگذاری را بالا ببریم و ببینیم در پایان طرح چقدر از جوانان جذب ارزش‌ها و هنجارهای اسلام ، انقلاب و نظام شده اند.

وی عنوان کرد: بنابراین نواحی باید به این سمت و سو بروند و اثرگذاری و کار خروجی خوبی داشته باشند و اثرگذاری کار ما فرهنگ اسلام و ایرانی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: همانند سال های گذشته تیم هایی برای نظارت و کنترل از این طرح در نظر گرفته شده و نتایج بازرسی ها بررسی می شود که در کدام سمت و سو تکالیف انجام شده است.

وی در خصوص بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، تصریح کرد: یکی از کارهایی که دنبال می کنیم اشتغالزایی است که با سازمان فنی و حرفه ای رایزنی شده که از طریق بسیج سازندگی به صورت رایگان افراد دوره‌هایی را می بینند و در پایان گواهی مهارت کسب می کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات