کد خبر: ۸۸۷۳۷۳۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی در جریان بازدید از همایش آیه نگاری قرآن کریم در گالری سوره سنندج در گفتگویی اظهار داشت: این برنامه مشترک به همت سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه هنر خوشنویسی هنری مقدس، عرفانی و معنوی است که مظلوم واقع شده است، گفت: برپایی چنین همایش و برنامه هایی در ایام ماه معنوی رمضان با حضور قشر تاثیرگذار هنرمندان خوشنویسی در بحث معرفی این هنر قرآنی به عموم مردم بویژه نسل جوان اقدامی ارزشمند است.
 
وی با بیان اینکه خوشنویسی در کردستان دارای سابقه ای تاریخی افزود: حضور اساتید برجسته و وجود پتانسیل و ظرفیت های بسیار زیاد هنر خوشنویسی در استان را باید قدر دانست و برگزاری همایش اسماءالحسنی در سراسر استان طی چند سال گذشته در ایام ماره مبارک رمضان  از جمله اقدامات حوزه هنری استان بود.

مرادی ادامه داد: انشاء الله بتوانیم با برگزاری چنین هماش ها و کتابت اسماء الحسنی، نسل جوان را با قرآن و هنرهای قدسی بیشتر آشنا و مانوس سازیم.
 
رئیس حوزه هنری استان کردستان در خاتمه هنر خوشنویسی را جزو معدود هنرهای بدون حاشیه و هنری قدسی و معنوی نام برد و گفت: امروزه که دشمن در تهاجم فرهنگی و نرم  به دنبال جایگزین کردن سبک زندگی غربی به جای سبک زندگی اسلامی و ایرانی است  آشنایی عموم مردم بویژه جوانان با هنر اصل و ایرانی  خوشنویسی که با قرآن و معنویت آمیخته است بسیار اثر بخش است.


ارسال نظرات