قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: 2.2 خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان که معادل 826 خانوار است از خانواده‌های زندانیان هستند.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۴۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهرامی قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه بیشترین مسئولیت‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی برعهده نهاد حمایتی کمیته امداد قرار دارد گفت: بخش قابل توجهی از سرریزهای آسیب‌های اجتماعی به این نهاد است.

وی افزود: اعتیاد به بلای خانمانسوز شهرت دارد و چنانچه پای بگیرد باعث فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود و در صورت تشدید باعث افت شخصیتی و شان انسانی خواهد شد. لذا کمیته امداد استان مرکزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مشکلات به ویژه در بین جانان و نوجوانان تحت حمایت اقدام به برگزار دوره‌های آموزشی در راستای پیشگیری از مصرف موادمخدر کرده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش تا پایان اردیبهشت سال جاری از نظر بعد نفرات 84 هزار و 547 نفر بودند که در 46 هزار و 992 خانوار تقسیم می‌شوند که از این تعداد 37 هزار و 512 خانوار از حمایت‌ها در تمامی بخش‌ها به ویژه در بخش معیست و مستمری برخوردار هستند.

وی افزود: مابقی افراد کسانی هستند که به غیر از مستمری از سایر خدمات امداد بهره‌مند هستند از این تعداد خانوار 22 هزار و 345 خانوار معادل 60 درصد خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند و از این خانواده‌ها 2.2 خانواده‌ها معادل 826 خانوار، از خانواده‌های زندانیان هستند.

بهرامی اعتیاد را یکی از آسیب‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت امداد دانست و گفت: کمیته امداد بر خود لازم دانست که اقداماتی نظیر اطلاع‌رسانی و فراخوان مددجویان تحت حمایت، توزیع بروشور در بین مخاطبان، دعوت از اساتید مجرب ستاد مبارزه با مواد مخدر، برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در کانون‌ها، درج پیام در سربرگ نامه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره را انجام دهد.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در بخش آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین جامعه مخاطبان خود در بخش آموزش کودکان در معرض خطر و آسیب اعتیاد 167 نفر با اعتباری معادل 28 میلیون و 390 هزار، دختران و مادران به تعداد یک‌هزار و 598 نفر با اعتبار 272 میلیون و 600 هزار ریال، نوجوانان پسر به تعداد 300 نفر به مبلغ 51 میلیون ریال، معرفی 156 خانواده بدسرپرست در قالب سرفصل‌های مختلف خدمات دریافت کردند همچنین معرفی 66 نفر به کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد با اعتبار متوسط 300 هزار تومان سرانه درمان و نیز حمایت از معتادان بهبودیافته در بخش اشتغال انجام شده است.

وی افزود: 231 نفر برای دریافت تسهیلات به این نهاد معرفی شدند که از این تعداد 86 نفر اطلاعات اولیه را نداشتند که بتوانیم با انان ارتباط بگیریم، همچنین تعدادی هم شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات نداشتند، در مجموع 54 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند ولی در مجموع 25 نفر موفق به دریافت تسهیلات با اعتباری 3 میلیارد و 750 میلیون ریال است.

بهرامی با بیان اینکه در بخش اشتغال معتادان بهبودیافتگان به مانند دیگر موارد بانک‌های عامل همکاری لازم را ندارند، گفت: ایجاد اشتغال نیازمند اقدام عملی است که بسیار دشوار است چراکه بروکراسی‌های اداری در این زمینه وجود داردف بهبودیافتگان از کمترین جایگاه و منزلت اجتماعی برخوردار هستند لذا می طلبد صلاح قوانین و نرمش قوانین را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات