هنرمند خوشنویس کردستانی گفت: هنر خوشنویس آن گونه که باید به جامعه معرفی نشده است و در این راستا باید رسانه ها با تبلیغات در معرفی و شناسایی این هنر اصیل ایرانی به افراد تلاش نمایند.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۹۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیه نگاری قرآن کریم به قلم خوشنویسان کُردستانی  امروز در گالری سوره سنندج برگزار شد.
 
فرانک شریفی پور که مدرک ممتاز خوشنویس خود را در سال 79 از انجمن خوشنویسان دریافت کرده است متولد سال 58 و دانش اموخته زبان انگلیسی است قبلا عضو انجمن خوشنویسان اصفهان و درحال حاضر عضو این انجمن در استان کردستان است.
 
وی در گفتگویی اظهار داشت:  خوشنویسی هنری معنوی و اسلامی است چون به خط ایرانی، عربی و قرآنی مربوط است و معنویات در ایران و کشورهای اسلامی قوی تر است، هنری که با قلم سروکار دارد و انواع خط شامل نسخ،ثلث، نستعلیق،شکسته نستعلیق و خط کتابی است.
 
این هنرمند خوشنویس کردستان افزود: هنر خوشنویس آن گونه که باید به جامعه معرفی نشده است و در این راستا باید رسانه ها با تبلیغات در معرفی و شناسایی این هنر اصیل ایرانی به افراد تلاش نمایند.
 
وی درباره اینکه چطور جذب این هنر شد گفت: این استعداد از دوران راهنمایی وجود داشت و با علاقه و پیگیری کار به انجمن خوشنویسان معرفی شدم و در ادامه مراحل عالی و ممتاز را زیر نظر اساتید برجسته همانند مرحوم استاد فضایلی و مهدی  رمضانی و استاد امجد افتخار طی کردم.
 
 
شریفی پور با بیان اینکه آیه نگاری در استان زیاد برگزار شده است؛ افزود: اما این اولین همایش آیات (آیه نگاری قرآن کریم)  است که در این سطح با حضور اساتید برجسته انجام می شود کاری که موجب ترویج هرچه بیشتر هنر قرآنی و خوشنویسی خواهد شد.
 
این عضو انجمن خوشنویسان استان در پایان اظهار داشت: هنر خوشنویسی عرفانی و معنوی است و هرکس در این رشته وارد شود چون با آیات الهی و خط قرآنی سروکار دارد حالت معنوی خاصی با او همراه خواهد بود که انسان را به تعالی و کمال می رساند.
 
وی گفت: اهمیت خط و کتابت تاحدی است که خداوند به قلم سوگند خورده است و به نظر من هرکس وارد هنر خوشنویسی شود روح و جسم او تعالی پیدا می کند.
 
 صابر مرادی دیگر هنرمند خوشنویس کردستانی است که از سال 70 به هنر خوشنویسی جذب سال 74 مدرک ممتاز خوشنویسی خود را دریافت می کند.
 
وی که کارمند آموزش و پرورش است علاقمندی خود به خط را از دوران کودکی در خود می بیند و با شرکت در کلاس های کانون شهید مطهری و فقط با سرمشق قرار دادن خط استاد امیرخانی اموزش می بیند و استادی ندارد.
 
وی در گفتگویی اظهار داشت: خوشنویس جزو هنرهایی است که از ابتدای اسلام و در طول انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است زیرا با آیات قرآنی و آموزه های دینی همراه است و ارتباط تنگاتنگی با هنر قرآنی دارد.
 
وی با گلایه از کمتر بها دادن به ارزش هنر خوشنویس گفت:خط و خوشنویسی باید در ادارات و مدارس وارد شود و به فراموشی سپرده نشود.

این عضو انجمن خوشنویس شهرستان سنندج افزود: خوشنویس علاوه بر کاربرد هنری و تبلیغاتی و درآمد زایی باید با معرفی به نسل جوان از طریق آموزش و پرورش این هنر بیشتر مورد استفاده و کاربرد در زندگی قرار گیر و نسل جوان به جای استفاده بیش از حد از فضای مجازی به این هنر روی بیاورند.
 

 
ارسال نظرات