مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران گفت: رعايت عدالت در زندگی و مبارزه با ظالم از مهم‌ترين پيام شب‌های قدر است.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۸۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، درس اخلاق با حضور پرسنل کادر و وظیفه سپاه ناحیه دهلران در محل حسینیه شهید امینیان این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی مرادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران، در این نشست در رابطه با اهمیّت و منزلّت شبهای قدر و امیرالمؤمنین بیاناتی را اظهار داشت و گفت: شب های قدر اجر و منزّلت بالایی دارد، این شب ها ، شب تقدیر سال آتی و جاری کسانی است که این شب ها را درک می کنند، تمام تقدیر در یکی از این سه شب دسته بندی می شود توسط مَلک روح به دست امام زمان(عج) می رسد.

وی افزود: یکی از معانی قدر این است که در این شبهای سه گانه آنقدر ملک از آسمان به زمین می ایند که عرصه زمین بر آنها تنگ می شود، قدر به معنای " تنگی " است و مفهوم بارزتر آن است که در شبی با قدر و منزّلت از خدای با قدر و عظمت قرآنی با قدر و قرب توسط ملکی با قدر و منزّلت بر سینه پیامبری با قدر و منزّلت به صورت نزول دفعی و یک مرتبه نازل شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران بیان نمود: کسی اگر می خواهد جواز صراط را در این شب ها بگیرد باید اهل صدقه باشد، افطاری، سحری بدهد به نیازمند کمک کند. افطار حتما نباید آنچنانی باشد حتی به دانه ای خرما باشد.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر یک فرصت استثنایی برای مؤمنان است، بیان کرد: ماه رمضان یک فرصت کم نظیری است، کسی که شب‌های قدر را درک کند مانند آن است که به درک هزار ماه رسیده است.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه بافضیلت‌ترین مؤمنان کسانی هستند که از نجابت و شکوفایی عقلانی برخوردار هستند، تصریح کرد: این افراد با ایمان به ذات مقدس پروردگار، دل به هوای نفس نمی‌دهند و زندگی و سیره حضرت علی(ع) و ائمه را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.

وی گفت: اقامه نماز، دعا، اخلاص، انتظار، حفظ حجاب و عفاف، پاکدامنی، خدمت رسانی، نیکوکاری، احسان به پدر و مادر و جهاد در راه خدا از برترین اعمال و عبادات بشمار می‌آید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دهلران ابراز نمود: مهم‌ترین پیام شب قدر، رعایت عدالت است، رعایت عدالت در زندگی و مبارزه با ظالم و دفاع از حق و حقانیت از مهم‌ترین پیام شب‌های قدر است.

ارسال نظرات