خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر در سالگرد شهید «شاملو» عنوان کرد

امنیت و آرامش ایران مرهون جهاد و ایستادگی مدافعین حرم

امام جمعه ملایر گفت: برخی مدافعین حرم را زیر سئوال می‌برند و به امنیت آفرینان توهین کنند، درحالی که امنیت و آرامش امروز کشور ما مرهون جهاد و ایستادگی آنها است.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۹۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
امنیت و آرامش ایران مرهون جهاد و ایستادگی مدافعین حرم و امنیت‌آفرینان

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم «سعید شاملو» که به همت گروه مهندسی 43 امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: شهید به وجه الله نظر می‌کند، شهید شخصیتی است که خدای خود را می بیند و در زندگی به خدای متعال توجه می کند.

وی با بیان اینکه شهید با شاهد زندگی کرده است، گفت: شهید، شاهد و مشهود را می بیند که شاهد خدا و پیغمبرخدا(ص) و مشهود روز قیامت است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امام (ره) فرمود «شهید نظر می کند به وجه الله»، افزود: امام راحل عصاره همه معارف و فضائل یک شهید را در این یک جمله آورده است؛ کسی که نظر می کند به وجه الله، به همه خوبی ها و همه فضائل به مرکز هستی همه عالم خلقت نظر می کند.

وی با بیان اینکه وجه الله پیغمبر(ص) است، وجه الله امیرالمومنین (ع) و معصومین(ع) است، گفت: کسی که نظر می کند به وجه الله نمی تواند بی تفاوت باشد و چشم برهم بگذارد و ببیند حرم به خطر افتاده است.

*کسانی که رفتن مدافعان حرم را به خاطر مادیات می‌دانند قیاس به نفس می‌کنند

برقراری با اشاره به مقام شهید ابراز داشت: آنچه نامیدنی است و ما می بینیم، آنها دیده اند، چشیده اند و به آن رسیده اند؛ آنها نوید و ملک کبیر دیده‌اند و دنیا را کوچک می‌بینند.

وی ادامه داد: کسی که نوید را ببیند نعمت‌های مادی و دنیوی را کوچک می بیند، ما که روی زمین هستیم داشته‌های زمینی را بزرگ می‌بینیم اما آنها چون پرواز کرده اند و از بالا به دنیا نگاه کرده اند دنیا را کوچک می‌بینند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما چون اهل زمین هستیم فکر می‌کنیم آنها به خاطر حقوق رفته اند، تصریح کرد: این‌ها قیاس نفس می‌کنند که چون خود در این وادی هستند فکر می‌کنند آنها نیز مثل خودشان هستند و این قیاس به نفس است.

وی بیان داشت: اما آنها که دنیا و مادیات دنیا را کوچک می دانند به جای نعمت ها، نوید را به آنها نشان داده‌اند، همنشین با انبیاء، صدیقین و صالحین شده‌اند؛ شهدا زرق و برق دنیا را ریز می بینند.

*امنیت و آرامش دو دستاورد ارزشمند خون شهدا

برقراری با اشاره به آیات قرآن کریم و دستاوردهای خون شهدا گفت:دو دستاورد خون شهدا بسیار ارزشمند است که یکی از آنها نعمت امنیت و دوم آرامش است.

وی یادآور شد: کسی که از نعمت امنیت و آرامش برخوردار باشد از رزق الهی برخودار است به عبارتی امروز اگر ما صاحب رزق الهی هستیم به برکت امنیت و آرامش است.

امام جمعه ملایر عنوان کرد: اگر امنیت و آرامش نباشد از رزق و روزی الهی خبری نیست بلکه به جای آن گرسنگی، ترس و واهمه است.

وی اظهار داشت: اگر امروز امنیت و آرامش است مرهون مجاهدت چهار گروه انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین و جان برکفانی است که جان خود را نثار می کنند تا زحمات انبیاء به بار بنشیند.

* شهدا زمینه حکومت صالحین را فراهم می کنند

برقراری با بیان اینکه این شهدا هستند که زمینه حکومت صالحین را فراهم می کنند، افزود: امنیت بیرون باعث امنیت درون می شود منطق ای که امن و مردم آن در امان است خدای متعال از هر طرف به آنها روزی می دهد.

وی یادآور شد: امنیت یک روزی است؛ درآمدها، سلامت،عزت، آبرو و آرامش خانواده روزی هستند؛ آیا شده است بگویم ما مدیون شهدا هستیم چون امنیت را شهدا به دست آورده اند و دستاورد خون شهدا است؟

امام جمعه ملایر ابراز داشت: اما اگر آن منطقه در امان نباشد؛ کفران کنند و خدای متعال بر آنها لباس ذلت پوشانده و گرسنگی می‌چشاند و ذلت و ترس و واهمه را برای آنها می رساند.

وی ادامه داد: از آنجا که ما امنیت و اطمینان خاطر را مدیون شهدا و مرهون همسنگران و جانبازان و آزادگان سرافراز می دانیم اگر در رکاب آنها باشیم موفق هستیم.

* نعمتی شیرین تر و گوارتر از امنیت نیست

برقراری با بیان اینکه نعمتی شیرین تر و گوارتر از امنیت نیست، گفت: کسانی که این را نادیده بگیرند خدا لباس گرسنگی برآنها می پوشاند یعنی هرکاری کند، نمی تواند از فقر اقتصادی،فرهنگی و سیاسی نجات پیدا کنند و خوف و ترس و واهمه بر آنها غالب می‌شود بنابراین صاحب این سفره را با تمام وجود شهدا بدانید و این مهم در مقام عمل است.

وی اظهار داشت: برخی مدافعین حرم را زیر سئوال می‌برند و به امنیت آفرینان توهین می‌کنند، درحالی که امنیت و آرامش امروز کشور ما مرهون جهاد و ایستادگی آنها است.

امام جمعه ملایر با اشاره به صلح حدیبیه گفت: صلح معنایش کم گذاشتن و کوتاه آمدن نیست صلح عین مقاومت است، صلح برآمده از مقاومت و ایستادگی و کوتاه نیامدن نسبت به ارزشها است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در راه خدا مقاومت و ایستادگی می کند ممکن است که در بعضی از امور نیز خسارت دنیوی بدهد؛ اگر انسان به وظیفه اش عمل کند همیشه پیروز است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات