سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد گفت: هیات امنا نه تنها هیچ مصوبه ای برای تعطیلی واحدها و مراکز در داخل کشور نداشته است.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۴۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد در گفت‌وگویی با اشاره به خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها از جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی  در خصوص تعطیلی مراکز بی اثر و زیان ده گفت: متاسفانه برخی رسانه ها در انعکاس اخبار تخصصی دانشگاه دقت های لازم را لحاظ نمی‌کنند و این باعث می شود که نگرانی هایی در بین کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه به وجود آید.

وی با توضیح مصوبه نوزدهمین جلسه فوق العاده هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این مصوبه اساسا مربوط به برخی شعب و دفاتر خارج از کشور دانشگاه نظیر شعبه آکسفورد و برخی دفاتر در کشورهای دیگر بوده که حتی یک دانشجوی خارجی نیز ندارد و در سالیان گذشته فقط برای دانشگاه هزینه داشته اند.

اسکندری افزود: بر اساس این مصوبه شعب دانشگاه آزاد در دبی، افغانستان، لبنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و انشاالله به زودی در کشورهای عراق، آذربایجان و سوریه نیز شعبی دایر خواهد شد.

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه با اشاره به آمار جذب دانشجویان خارجی تصریح کرد: آمارها بیانگر آن است که بیشترین میزان جذب دانشجویان خارجی در کشورهای منطقه به خصوص لبنان و افغانستان است و لذا رویکرد منطقه گرایی دانشگاه در دوره جدید هم پیش برنده اهداف اصولی دانشگاه در توسعه گفتمانی و تبادلات علمی بین کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود و هم تامین کننده منافع مادی و هزینه های دانشگاه است.

وی با ارائه این توضیحات افزود: بر این اساس هیات امنا نه تنها هیچ مصوبه ای برای تعطیلی واحدها و مراکز در داخل کشور نداشته است بلکه با ایجاد درآمدهای شهریه ای پایدار خارجی به دنبال آن است تا با ایجاد فضا های جدید کاری در سطح منطقه ای و بین المللی مشکلات مالی واحدهای کم دانشجو و زیان ده دانشگاه در داخل را برطرف نماید.

صالح اسکندری با اشاره به رویکرد جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اساسا دانشگاه در دوره جدید تعطیل کردن واحدها و مراکز داخلی زیان ده را پاک کردن صورت مساله می داند و به دنبال چاره جویی اساسی برای تامین امنیت شغلی پایدار هیات علمی و کارکنان خود در سراسر کشور است.

ارسال نظرات