امام جمعه ایوان گفت:تقاضای جدی مردم آن است که دولت و مجلس جواب انقلابی و قاطع به عهد شکنی های آمریکا دهد.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۶۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام" علی‌محمد لروند"؛ امام جمعه ایوان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایوان، با بیان بحث هفتگی آفت‌های زندگی به بحث آفت اضطراب در زندگی شخصی و اجتماعی پرداخت و گفت: مهم‌ترین عوامل وجود اضطراب دوری از خدا و ناامنی در جامعه است که عوامل دیگری مثل بی‌تقوایی مال پرستی، تجمل‌گرایی، مقام پرستی، شهوت‌رانی، حسادت و ناشکری می‌تواند از عوامل اصلی اضطراب باشد.

امام جمعه ایوان اظهار کرد: بهترین درمان برای این اضطراب ایمان و نزدیکی به خدا و گوش دادن موعظه‌های خداوند است که در قرآن کریمش می‌فرماید *یاایهاالناس قدجاءتکم موعظه من ربکم وشفاءلمافی الصدور و هدی و رحمه للمومنین * یعنی ای مردم آمد موعظه‌ای از پروردگاراتان شفای آنچه در سینه شماست هدایتگر و رحمت برای مومنین است.

وی با تسلیت شهادت شاه ولایت از حضور گسترده مردم در شب‌های قدر تشکر کرد و افزود: به فرموده رهبر عزیز برجسته‌ترین مسئله زندگی حکومت علی (ع)، استقرار عدالت در جامعه بود.

امام جمعه ایوان گفت: سالروز فرمان امام عزیز در تاسیس جهاد سازندگی را گرامی داشته و هفته جهاد سازندگی را هم گرامی می‌دارم، مهم‌ترین رسالت جهاد رسیدگی به روستاهاست که در تاکیدات رهبر عزیز کاملا هویداست.

لروند تصریکرد: سالروز شهادت سردار خستگی ناپذیر جنگ‌های نامنظم دکتر مصطفی چمران را که روز بسیج اساتید است را گرامی می‌دارم، سالروز رای به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در ۳۱ خرداد سال۶۰ یک درس تاریخی است که دارای پندهای زیادی است، چرا رهبر عزیز در افطاری مسئولین از دو قطبی زمان بنی‌صدر نام می‌برد، موضوع مهمی است که باید مسؤولین و مردم به دید بصیرت به آن نگاه کنند به نظر می‌رسد ترقه بازی‌های اخیر و وجود برخی ناامنی‌ها در کشور تاحدودی خاطرات سال ۶۰ و ۶۱ را زنده می‌کند که باید همگان آن حوادث را کالبد شکافی کنیم و درس بگیریم.

امام جمعه ایوان گفت: سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام و روز اطلاع‌رسانی دینی را گرامی می‌دارم و اگر بخواهم جمله‌ای درباره این سازمان زحمت کش بیان کنم باید بگویم سازمان تبلیغات سازمانی است که با کمترین بودجه بیشترین زحمات را کشیده است و جا دارد از زحمات حجه‌الاسلام چراغچی رئیس اداره تبلیغات شهرستان ایوان که مخلصانه در امور فرهنگی با دست خالی کار می‌کند تشکر کنم.

وی ادامه داد: جمعه آینده روز جهانی قدس است که یادگار امام عزیزمان است و امروز در دنیا نهادینه شده است ، حضور با شکوه مردم در جمعه آینده هم جواب کوبنده‌ای به آمریکا و آل‌سعود است و هم بهترین روز برای وحدت است که در ایوان از سپاه ساعت ۱۲ ظهر به طرف مسجد امام حسن مجتبی (ع) حرکت خواهیم کرد.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: ضمن آنکه تقاضا دارم مسئولین کشور سخنان رهبر عزیز را در مراسم افطاری یکبار دیگر مرور کنند که ایشان اتحاد را در فاصله‌گذاری با دشمن مطرح کردند، عهد شکنی آمریکا در نقض آشکار برجام و تحریم‌های جدید حتی تحریم‌های غیر هسته‌ای را نشانه خوی استکباری آمریکاست و تقاضای جدی مردم آن است که دولت و مجلس جواب انقلابی و قاطع به این قلدری‌ها بدهند و بیشتر از این با مواضع ضعیف دیپلماسی با احساسات مردم بازی نکنند.

وی افزود: خیلی وقیحانه است که فقط دو نماینده در مجلس سنای آمریکا مخالف تحریم‌ها علیه ملت ما بوده‌اند و ۹۸ نماینده تاکید بر تحریم داشته‌اند و ازطرفی وزیر خارجه آنها می‌گوید ما در صدد تغییر نظام در ایران هستیم این جواب ملت ایران است که هرگونه اقدام بر علیه امنیت کشور ما با مشت گره کرده ملت ایران پاسخ داده می‌شود.

لروند تصریح کرد: عربستان به صراحت می‌گوید من جنگ‌ را داخل ایران کشیده‌ام و وزیر اطلاعات می‌گوید صدور تروریست به داخل کشور توسط عربستان است، آنگاه وزیر خارجه ما از رفع تنش بین عربستان و قطر به عنوان همسایگان نام می‌برد که به نظرم طنز سیاسی است

وی در پایان از زحمات نیروی انتظامی و سپاه و بسیج شهرستان ایوان در راستای تامین امنیت شبهای قدرقدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار