حجت الاسلام میر احمدی گفت:روز قدس میتواند مقدمه ای برای نابودی رژیم صهیونیستی باشد،که حضور گسترده در این روز ملی هم وحدت مسلمانان را در برابر کفار یکچارچه خواهد کرد و هم مقدمه ای خواهد بود برای محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۶۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران،امروز جمعه سید ابوالقاسم میر احمدی،امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های اول عبادی-سیاسی این هفته که با حضور پرشور مردم و‌مسئولان همراه بود،ضمن توصیه به تقوا و ‌رعایت حدود الهی و با اشاره به سالروز شهادت مولی الموحدین،امیر المومنین حضرت علی(ع)این امام همام را ،منبع ذات اقدس الهی دانست و اظهار داشت:هدایتی که حضرت علی(ع) بر سر راه ما انسانها گذاشت،تا به آخر سرمشق همه ما خواهد بود زیرا همه رفتارهای این بزرگوار نشأت گرفته از تقوای الهی است.

میر احمدی،سیاستمداری،حکومت داری،علم و‌عدل امام علی(ع)را چراغی برای دولت مردان جهان اسلام توصیف کرد وتأکید کرد:تاریخ به ما فهماند که چه کسانی حکومت دوست هستند و‌چه کسانی حکومت مدار عادل.

وی در این باره اضافه کرد:اگر دولت مردان جهان اسلام با یک نگاه و‌عمل به سیره و‌زندگی امام علی(ع) بنگرند و عمل کنند،نه مظلومی خواهد ماند،نه ضالمی،نه صهیونیستی و‌نه کسانی که در برابر حق قد علم کرده اند،زیرا این امام همام هم در برابر ظالمین مبارزه می ایستاد و‌هم در کرسی حکومت داری  با دستان خود محرومین را طعام میداد. 

نماینده ولی فقیه در شهرستان قدس، شخصیت علی(ع)را شخصیتی تاریخی و‌بی همتا برا اندیشمندان برشمرد و‌گفت:شخصیت بی نظیر و‌نبوی این امام همام در نهج البلاغه برجسته شده است و‌امروزه اندیشمندان و‌روشنفکران جامعه با رجوع به  این کتاب میتوانند بر دانش و علم خود بیفزایند.

میر احمدی در خاتمه خطبه های اول خود، با بیان اینکه در جامعه و برخی رسانه ها تبلیغاتی مبنی بر نرفتن حج مطرح است گفت:آنکه عربستان پولهای حجاج را خرج تروریستها خواهد کرد شکی نیست،اما یک شیعه باید گوش به فرمان مولای خود امیر المومنین علی(ع)باشد که فرمود:خانه خدا نباید خلوت بماند.

وی در این باره افزود:با نرفتن ما شیعیان به خانه خدا،مذهب پاک اسلام تشیع را زیر سوال خواهیم برد و‌  وهابیها میگویند آنها شیعیان واقعی علی بودند که به خاطر مسائل سیاسی کعبه را ترک‌ کردند،آن هم کعبه ای که مولود آن علی(ع)بود.

امام جمعه شهرستان قدس،در خطبه های دوم عبادی-سیاسی در معرفی مناسبتهای  هفته آینده شب۲۲و ۲۳لیالی قدر را قدر واقعی دانست  و‌اظهار داشت:شب بیداری و‌عبادت در این دو شب  باعث خواهد شد تا به به اون قدر واقعی برسید و‌مبادا فرشتگان خدا  نازل شونظد ،مومنش خواب بماند.

میر احمدی  در ادامه به مناسبت روز جهاد سازندگی اشاره کرد و‌گفت:این روز به دستور امام راحل (ره)برای آبادی کشور تشکیل شد و‌امروز  به خدمات جهاد  کشاورزی در توسعه کشور پی میبریم،که هم در بیابان زدایی و هم در افزایش محصولات کشاورزی چه خدمتی به کشور کرد وجمهوری اسلامی باید در همه زمینها نمونه باشد.

خطیب شهرستان در بخش دیگری از خطبه ها خود، به شهادت شهید چمران، اشاره کرد و‌تصریح کرد:مرگ این بزرگوار در شهادت نهفته شده بود و همانگونه که امام خمینی(ره)فرمود،همه باید مانند چمران بمیرند که خود را وقف انقلاب و‌اسلام کرد.

حجت الاسلام میر احمدی،از مناسبتهای هفته آینده به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به روز رسمی قدس(حمایت ازمسجد الااقصی و‌مردم مظلوم فلسطین)نامگذاری شده است اشاره کردو خاطر نشان کرد:حضور همه مردم  در این روز وحدت مسلمین را یکپارچه در برابر کفار یکپارچه خواهد کرد و‌این روز میتواند مقدمه ای برای محو اسرائیل به دست مسلمانان جهان از صفحه روزگار باشد.

وی،ضمن دعوت آحاد مردم در روز قدس،این روز را یادگار امام(ره)دانست و افزود:روز قدس روز ملی است،نه مختص مسئولان است و نه مختص کسی که خاص باشد،بلکه  روز  قدس یادگار امام راحل(ره)است و باید ایم امر زمینه مناسب برای حضور هر چی باشکوه تر  مردم و‌مسئولین را در این روز باشد.

نماینده ولی فقیه شهرستان قدس در این باره اضافه کرد:جای شرم دارد که امروزه چند کشور سبک سر و‌خائن منطقه به خاطر پیشبرد سیاستهای غلط خود در خاور میانه،روابط عادی سازی با رژیم کودک کش صهیونیستی را آشکار ساختند،آن هم رژیمی که هم کیشان خود را میکشد و‌نه عجم را.

خطیب شهر قدس در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی عظمت جهان اسلام  است گفت:۳۹سال جمهوری اسلامی ایران با وجود جنگ‌تحمیلی و‌تحریم کشورهای استکباری،از خواسته اصلی خود یعنی« نابودی رژیم صهیونیستی» پا پیش نکشید و‌اکنون این نظام مقدس با حمایت مضلومین در سوریه،عراق ویمن،به  چراغی برای عظمت جهان اسلام تبدیل شده است.
ارسال نظرات