نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

برخی در جامعه استقلال‌، عزت، اسلام و ارزش‌ها را زیر سوال می‌برند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان و فرمان آتش به اختیار، گفت: این سخن مقام معظم رهبری مدطله العالی نشان‌دهنده دغدغه ایشان به مسائل فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۸۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹

امام جمعه شهرکرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با نفاق و شناختن منافق اظهار کرد: باید فتنه‌های جامعه را بشناسیم و راه ایمانی خود را درست انتخاب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام با بیان اینکه فتنه و ایجاد شبهه از ابتدای نزول قرآن در بین برخی افراد در جامعه مطرح می‌شد، عنوان کرد: افرادی که در جامعه شبهه ایجاد می‌کنند جز منافقین هستند و کسانی که در جامعه امروز گرفتار خودپرستی، شهوت‌پرستی و جناح‌پرستی هستند ایمان درستی ندارند و با توجه به آیات قرآن کریم قلبشان مریض است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد  با تاکید بر اینکه امروزه شاهد یک‌سری شبهات در یک جریان فکری در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این افراد حاضر نیستند که به سخنان دیگران گوش دهند و فکر می‌کنند هر آن‌چیزی که آن جریان خاص که هر روزه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود بگوید، صحیح است از جمله این‌ها جریان لیبرالیسم، مجاهدین خلق و جبهه ملی است که هر روزه یک عده‌ای را با خود همراه می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه شاخص حقیقت، پیامبر خدا و ولی خدا است، اضافه کرد: در جامعه فعلی شاخص امام راحل و ولی‌فقیه است و ما باید هر چیزی را با سخنان ولی‌فقیه محک بزنیم و اگر کسی در جامعه محور اصلی حق را تشخیص ندهد مریض است.
وی با توصیه به اینکه باید مراقب شبهه و نفاق در جامعه باشیم، گفت: یک‌سری از افراد در جامعه با این سوال که انقلاب برای ما چه کرد به‌دنبال ایجاد شبهه هستند و امام راحل در پاسخ به این افراد فرمودند شما برای انقلاب چه کردید؟ و باید به این افراد گفت دستاورد با نزدیک شدن حاصل می‌شود و کسانی که این شبهات را ایجاد می‌کنند مریض هستند چون حق را تبعیت نکرده‌‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد  مهم‌ترین دغدغه این‌روزهای اهل تقوا را بهره‌مندی از روزهای ماه مبارک رمضان و لیالی قدر دانست و ادامه داد: این اوج غفلت است که این ماه بگذرد و انسان تلاشی برای تغییر در خود نکند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه رمز ماندگاری در طول تاریخ  پیروی از ولایت است، خاطرنشان کرد: امام علی(علیه السلام) پس از رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) در عالم خلقت بی‌نظیر است و ما باید در همه حال از این بزرگوار الگوگیری کنیم.

وی از اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس سخن گفت و افزود: روز قدس ایستادگی در برابر دشمن و نه گفتن به سه ضلع از دشمنان یعنی آمریکا، صهیونیست‌، عربستان و هم‌پیمانان آن‌ها  است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: با شرکت در راهپیمایی روز قدس برای همیشه یک نه عملی به صهیونیست‌ها و کسانی که جرأت بازگو کردن جنایات آن‌ها را ندارند خواهیم گفت.

وی با بیان اینکه آمریکا از اوایل انقلاب‌اسلامی با تهدید و تحریم دشمنی خود را ثابت کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با سم‌پاشی از طریق ماهواره و اینترنت سبک زندگی علوی را از ما بگیرد و تاکنون شما به آن نه گفته‌اید و از این به بعد هم با ایستادگی به تهدیدات، نه خواهید گفت.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد  در ادامه با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته است، تصریح کرد: این در شأن جامعه اسلامی نیست که برخی افراد در جامعه به دلیل حمایت از یک کاندیدای خاص که از نظر آن‌ها اصلح است مورد بی‌مهری قرار بگیرند در صورتیکه هر کسی در جامعه در مسئله انتخابات باید یک موضع صریح داشته باشد و موضع خود را با صراحت اعلام کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: من از اوایل انقلاب اسلامی نه به‌عنوان یک امام جمعه بلکه به‌عنوان یک فرد در جامعه در انتخابات صریحا موضع خود را اعلام می‌کنم و هیچ‌گاه از این مسئله پشیمان نیستم.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام اسلامی‌، خاطرنشان کرد: انتخابات تمام شد و اکنون به فرموده مقام معظم رهبری زمان عمل به بایدها توسط رئیس‌ جمهور است و تمامی افراد در جامعه باید به مسؤولان در اصلاح امور و مطالبات مردم کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه سند 2030 یک مسئله بسیار مهم در کشور است، افزود: با حساسیت‌هایی که در جامعه به واسطه تذکرات رهبری ایجاد شد این سند لغو شد و این در حالی است که ما در کشور سند تحول داشتیم و این مسئله نشان‌دهنده نفوذ در استقلال کشور است و از این پس باید جلوی این‌گونه نفوذها در کشور گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار