امام جمعه فلارد گفت: با مصوبه ضورای عالی انقلاب فرهنگی با لغو سند ۲۰۳۰ از پذیرفتن یک کاپیتولاسیون فرهنگی نجات پیدا کردیم.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۸۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه های نماز جمعه این هفته  ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام اظهار کرد: مظلومیت هر  مظلومی با شهادتش به پایان می رسد اما مظلومیت مولا امیرالمومنین علیه السلام با شهادتش به پایان نرسید و حتی یکی از مراحل مظلومیت ایشان بعداز شهادت آن حضرت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام چهار مرحله داشت ابتدا اینکه قدر نشناسی از مولا و بایکوت سیاسی حضرت علی (علیه السلام) پس از رحلت پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم)، دوم عرصه‌ی ۵ ساله رهبری که بیعت با حضرت علی (علیه السلام) نه به عنوان امام و ولی و تداوم بخش نبوت رسول خدا، بلکه به عنوان یک انسان عادل اجتماعی که این ظلم بسیار گرانی بود.

امام جمعه فلارد تصریح کرد: سوم به شهادت رسیدن حضرت توسط یک حافظ قرآن و تشییع شبانه پیکر مطهرش و چهارم ترویج سب و لعن امیرالمومنین توسط بنی امیه در بین مردم مراحل بعدی مظلومیت امیر المومنین علی علیه السلام است.

بخشایش‌پور در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در لغو سند ۲۰۳۰ پرداخت  و افزود: با وجود سندهای بالا دستی مثل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با لغو سند ۲۰۳۰ از پذیرفتن یک کاپیتولاسیون فرهنگی نجات پیدا کردیم و انتظار می‌رود فراتر از لغو این سند،کلیت آن ابطال و سندهای مشابه هم به تبع آن ،از دستور خارج شود.

ارسال نظرات