امام جمعه موقت اردکان گفت: ما به حامیان تروریست ها اعلام می کنیم که اگر بخواهند به شیطنت های خود ادامه دهند پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۹۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات و روایات به بیان اهمیت شب های قدر پرداخت.

وی با تشکر از حضور گسترده مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مراسم احیاء لیالی قدر گفت: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است که باید قدر آن را دانست.

امام جمعه موقت اردکان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(علیه السلام) به بیان گوشه هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی(علیه السلام) الگوی دنیا و معیار سنجش عمل ما در آخرت است.

وی با ابراز گلایه از مظلوم واقع شدن کلام آن حضرت در بین ما بر مطالعه نهج البلاغه به عنوان جامع ترین کتاب پس از قرآن کریم تأکید کرد.

حجت الاسلام محیطی گفت: با مراجعه به نهج لبلاغه می توان فهمید که عدالت خواهی، حق گرایی، قانون مداری و قانون گرایی، مدارا کردن و احترام به مردم و صداقت در گفتار و عمل حضرت علی(علیه السلام) موج می زند و باید این شعارها سرلوحه کار همه مسئولین کشور قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام، دانشجویان و شعرا گفت: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ضرورت ایجاد فضایی جدید از همکاری و تلاش برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران افزودند؛تلاش، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و تأمین منافع ملی حقیقی لازمه تحقق اهداف و به زانو در آوردن دشمن می باشد.

ایشان همچنین در دیدار با دانشجویان به موضوع آتش به اختیار اشاره کردند و فرمودند؛ بعضی ها می گویند دیگر در دانشگاه نمی شود کار کرد که اشتباه است. متأسفانه دشمنان داخلی و خارجی و فضاهای مجازی به بیان مطالب بی ربط یا تعابیر خلاف از این سخنان مقام معظم رهبری اقدام کردند.

امام جمعه موقت اردکان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ گاهی در ستادها و مراکز اصلی نظام در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ممکن است ضعف ها و یا خلاء هایی پیدا شود. ایشان خطاب به دانشجویان فرمودند اینجا نباید انسان زمین گیر شود و دانشجو نباید زانوی غم در بغل بگیرد.

وی تصریح کرد: تمام کلام مقام معظم رهبری این بود که یک شخص انقلابی اگر اختلالی در سطح بالای ارکان نظام مشاهده کرد باید آتش به اختیار باشد و با مدیریت خود راه صحیح را پیدا کند و این کلام مقام معظم رهبری هرگز به معنای بی نظمی، هرج و مرج و حمله به دستگاه های دولتی نبوده است.

خطیب نماز جمعه اردکان به حادثه تروریستی اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: با اقدام به موقع نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و همچنین نیروهای مردمی این حادثه در کشور به سرعت خاموش و امنیت به کشور بازگشت.

حجت الاسلام محیطی گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان یک جزیره امن در میان اقیانوس پرتلاطم آشوب ها و درگیری ها در امنیت کامل به حیات خودادامه می دهد.

وی افزود: ملت ما آگاه است که تروریست ها از پشتیبانی قدرت های غرب و عرب منطقه بویژه عربستان برخوردار هستند چرا که ساعتی پیش از این حمله تروریستی وزیر امور خارجه جوان و ناپخته عربستان در اظهاراتی تند، ایران را حامی تروریست در جهان معرفی می کند و مدعی می شود که ایران به دلیل دخالت در امور کشورهای منطقه باید تنبیه شود.

امام جمعه موقت اردکان تصریح کرد: ما نمازگزاران به حامیان تروریست ها اعلام می کنیم که اگر بخواهند به شیطنت های خود و نا امنی در کشور جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند نیروهای انقلابی تحت امر فرماندهی معظم کل قوا پاسخی سخت، کوبنده و داندان شکن به آنها خواهند داد.

وی در پایان به سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این سازمان در آن زمان به علت فقر فزاینده در سیستم کشاورزی و نظام روستایی کشور تأسیس شد وبه لطف خداوند در این مدت کارهای بسیار خوبی انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام محیطی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد به عنوان یک ارگان فعال در امور فرهنگی کشور خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه می کند.

امام جمعه موقت اردکان با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس ضمن دعوت همگانی مردم به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز افزود: روز قدس فرصت مناسبی برای تقویت مقاومت اسلامی، ایجاد اتحاد و همدلی بین مسلمانان و همچنین اعلام برائت و نفرت از اسرائیل و آمریکا و همپیمانان آنهاست.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و سربازان دلیر اسلام شهیدان امانی، بخارایی، نیک نژاد و صفارهرندی و همچنین هفته اطعام و اکرام ایتام از دیگر مباحثی بود که حجت الاسلام محیطی در خطبه های نماز جمعه این هفته به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات