خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: مطالبات پیمانکاران از راه ‌و شهرسازی ۳۵۰ میلیارد تومان است که بخش عمده آن در سال ۹۶ پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۵۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
فیروز تکاور با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران از راه ‌و شهرسازی 350 میلیارد تومان است که بخش عمده آن در سال 96 پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته نیز 180 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز _ اصفهان تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از پیش‌بینی افتتاح این آزادراه در پایان سال 97 خبر داد و گفت: تا سال 93 پیشرفت فیزیکی این پروژه 24 درصد بوده و در دو سال گذشته سرعت ساخت این آزادراه بیشتر شده است.

عدم وجود مشکل مالی در ساخت پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس علت سرعت ایجاد شده در ساخت این آزادراه را حل شدن مسائل مالی پروژه دانست و افزود: به جرات می‌توان گفت که این پروژه تنها پروژه ساخت آزادراه در کشور است که با مشکل مالی روبه‌رو نیست و مطالبات پیمانکاران آن صفر است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه 2 هزار میلیارد تومان است که تامین 50 درصد آن بر عهده دولت و 50 درصد بر عهده بخش خصوصی است، عنوان کرد: تاکنون یک هزار میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده که 250 میلیارد تومان از آن را سرمایه‌گذار بخش خصوصی و 750 میلیارد تومان را دولت پرداخته است.

تکاور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه 15 هزار انواع وسیله نقلیه در این آزادراه تردد داشته باشند که 50 درصد آن خودرو سواری است، خاطرنشان کرد: با ساخت این آزادراه فاصله شیراز _ اصفهان 135 کیلومتر کاهش می‌یابد و سالانه 136 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این آزادراه 60 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 30 میلیون متر مکعب خاکریز انجام می‌شود، گفت: 600 دستگاه پل، 32 دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح و 14 دستگاه تونل در طول این آزادراه احداث می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به در حال اجرا بودن سه محور راه‌آهن در این استان، عنوان کرد: راه‌آهن شیراز _ گل‌گهر به طول 349 کیلومتر در حال ساخت است با مشکل مالی روبه‌رو است و تا کنون 100 کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طول راه‌آهن شیراز _ بوشهر نیز  644 کیلومتر است که حدود 100 کیلومتر از آن اجرایی شده و راه‌آهن شیراز _ بندرعباس به طول 585 کیلومتر است که به دلیل مشکلات مالی پیشرفت فیزیکی آن کمتر از 5 درصد بوده است، افزود: ساخت محور ریلی شیراز _ اهواز نیز در حال مطالعه است.

اختصاص 18 میلیارد تومان اعتبار به بافت فرسوده فارس

تکاور با بیان اینکه امسال 18 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بافت فرسوده به استان فارس اختصاص یافته است، گفت: مطالعات کامل بازسازی بافت فرسوده زندیه انجام شده است و این پروژه به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

تخصیص 55 درصدی اعتبارات ساخت راه در استان فارس

وی با بیان اینکه در حال حاضر 223 کیلومتر آزادراه در استان فارس در حال ساخت است، اظهار داشت: تاکنون 1290 کیلومتر بزرگ‌راه در این استان ساخته شده و 230 کیلومتر نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه طول راه‌های اصلی ساخته شده در این استان 1820 کیلومتر و در حال ساخت 230 کیلومتر است،  افزود: طول راه‌های  فرعی ساخته شده نیز 2872 کیلومتر و در حال ساخت 50 کیلومتر است.

وی با اشاره به ساخت 10 هزار و 969 کیلومتر راه روستایی در استان فارس و با بیان اینکه 6 هزار و 463 کیلومتر از راه روستایی آسفالت است، گفت: در حال حاضر 200 کیلومتر راه روستایی در حال ساخت در این استان است.

تکاور با بیان اینکه در مجموع طول راه‌های ساخته شده استان فارس 16 هزار و 951 کیلومتر و راه‌های در حال ساخت 950 کیلومتر است، بیان کرد: در سال 95 معادل 360 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه به استان فارس اختصاص یافت که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.

تکمیل واحدهای مسکن مهر تا پایان شهریور

وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته 830 کیلیومتر بزرگ‌راه، 1400 کیلومتر راه روستایی در استان فارس ساخته شده است، اظهار داشت: 111 هزار و 16 واحد مسکن مهر نیز در استان فارس باید توسط راه و شهرسازی ساخته می‌شد که تاکنون 98 هزار و 392 واحد تکمیل و به مشتریان تحویل شده و 40 هزار و 874 واحد از این واحدهای ساخته شده در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای احداث مسکن مهر در استان فارس پرداخت شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی 12 هزار و 623 واحد باقی‌مانده 85 درصد است و تا پایان نیمه اول سال 96 تکمیل و تحویل داده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها