خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس این استان خبر داد و پیش‌بینی کرد که یک میلیون سند تا پایان امسال گردآوری شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۶۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

سرهنگ حمیدرضا گرامی  با اشاره به اینکه براساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار و قانون، محل جمع‌آوری کلیه اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار است، اظهار داشت: تاکنون 100 هزار سند مربوط به دفاع مقدس در استان فارس جمع‌آوری شده است. 

وی گفت: این اسناد شامل سندهایی است که در اختیار صداوسیما، ارتش، سپاه و سایر مراکز بوده است و پیش‌بینی می‌شود سندهایی که امسال از سایر مراکز جمع‌آوری شود به یک میلیون سند برسد. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: جلسات متعددی با مراکز متعدد استان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدسگرفته شده و تیم‌هایی برای جمع‌آوری این اسناد فعال شدند. 

سرهنگ گرامی با تشریح نوع اسناد بیان کرد: بخشی از اسناد، مکتوب هستند شامل برگ ماموریت یگان‌ها، نقشه‌ها و کالک‌های عملیات و بخشی به صورت فیلم هستند که تاکنون 2 هزار ساعت فیلم از دفاع مقدس جمع‌آوری شده است. 

وی تصریح کرد: این اسناد باید مورد بازبینی و شناسایی قرار گیرد که این امر با کمک فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس انجام می‌شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در بنیاد حفظ آثار مکانی به عنوان مرکز اسناد راه‌اندازی شده اما به دلیل رعایت شرایط استاندارد برای نگهداری اسناد، نسخه اصلی آنها در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود و کپی آن در مرکز اسناد بنیاد قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها