مهار آتش سوزی در کوه دیل

سومین آتش سوزی کوه دیل گچساران با کمک بالگرد مهار شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۷۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت:سومین آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل از توابع این شهرستان با کمک بالگرد مهار شده استمهار آتش سوزی در کوه دیل.
عبدال دیانتی با بیان اینکه سه آتش سوزی از روز شنبه 20 خرداد تاکنون در منطقه حفاظت شده دیل رخ داده است   ادامه داد درآتش سوزی نخست 15 هکتار و آتش سوزی دوم 10 هکتار از جنگل‌های این منطقه به خاکستر تبدیل شد.
دیانتی افزود: سومین آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل ساعت 11:30 دیروز شروع و ساعت 2 بامداد امروز مهار شد اما امدادگران برای پیشگیری از فوران دوباره هنوز در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه منطقه سخت گذر و دارای شیب‌های تند است، گفت: نیروهای مردمی و امدادگران با استفاده از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به محل حادثه اعزام شدند.
دیانتی نسب افزود: نخستین آتش سوزی امسال منطقه حفاظت شده دیل به دلیل روشن کردن آتش توسط یک زنبوردار آغاز شد و با وجود مهار آن دوباره در نقطه‌ای دیگر فوران کرد.
منطقه حفاظت شده دیل با 10 هزار هکتار مساحت با پوشش گیاهی غالب درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی در 35 کیلومتری شمال غربی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار