روزه داری زیر چتر گرما؛

برق هم رمق را از مردم جنوب کرمان ربود

مردم جازموریان و روستاهای اطراف در حالی در گرمای ۵۰ درجه روزه داری می کنند که در همین شرایط با مشکلاتی همچون افت ولتاژو فیش های نجومی برق دست وپنجه نرم کنند آنها برای فرار از گرما لباسهای خود را خیس می کنند و به سایه ی درختان پناه می برند.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۰۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   با فرا رسیدن فصل گرما یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه جنوب کرمان افت ولتاژ برق و کار نکردن وسایل سرمایشی است.
بیست و دو  روز از ماه مبارک رمضان می‌گذرد و مردم جازموریان در گرمای حدود ۵۰ درجه ای علاوه برگذراندن زندگی روزمره خود به ماه مهمانی خدا هم رفته‌اند، هستند کسانی که به خاطر شرایط شغلی در تابش مستقیم آفتاب با زبان روزه برای تأمین معاش خانواده خود تلاش می‌کنند. گرما و گرمای سوزان هم مانعی برای مهمان نشدن در ماه مهمانی خدا نمی‌شود.
مردم جازموریان و روستاهای اطراف در حالی در گرمای ۵۰ درجه روزه داری می کنند که در همین شرایط با مشکلاتی همچون افت ولتاژو فیش های نجومی برق دست وپنجه نرم کنند.
جنوب کرمان علی الخصوص شهر جازموریان به خاطر شرایط آب هوایی یکی از گرم‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود، به طوری که در ایام پاییز و تابستان دمای هوای آن از مرز ۵۳ درجه سانتی‌گراد عبور می‌کند.
 
 
مسئولان  وعده های قبل انتخاباتی خود را فراموش کردند
 
 
بامری یکی از شهروندان جازموریانی با بیان اینکه مسئولان وعده های قبل انتخاباتی خود ر ا فراموش نکنند، اظهارداشت: روستای ما نه آب هست نه برق دو روز قبل از انتخابات  مسئولان خیلی دلگرمانه گفتند آب روستای شما هیچ مشکلی برا افتتاح نیست و روز شنبه یا یکشنبه بعد از انتخابات  اب وارد مدارمی شود.
وی ادامه داد : مردم روستای ما هم کلی خوشحال شدند که به زودی مشکل حل خواهد شد اما این حرف وعده ای بیش نبود وضعیت برق هم واقعا افتضاحه .نمیدونیم جریان چی هست ،چه رازی هست ،خدا بخیر کنه،انگار واقعا کسی نیست .
 
 
خیس کردن لباس ها راهی برای فرار از گرما
 
 
زنی با پسربچه کوچکی که به بغل داشت، جلو آمد و اظهار داشت: دیگر از وضعیت برق روستا خسته شدیم، باید برای خنک کردن بچه‌ها زیر سایه درختان آب بپاشیم و لباس آنان را خیس کنیم.
وی ادامه داد: مسئولان که خودشون زیر اسپیلیت نشستن خبری از دل مردم بیچاره ندارند!کاش همت داشتند و بخاطر خدا و آخرت خودشان کاری برا این مردم بدبخت انجام می دادند.
 
 
حدود ۲۰سال است که با مشکل افت ولتاژ برق دست و پنجه نرم می کنیم
 
 
زمانخانی یکی از روستاییان جاز موریان نیز با ابراز گلایه مندی از افت ولتاژ برق در روستای خود گفت: از سال ۷۴که برق به روستای زیارت میر مقدادآمد ما همه ساله در فصل پاییز و تابستان ب ا مشکا افت ولتاژ برق دست و پنجه نرم می کنیم اما هر سا ل مسئولین فقط  وعده رفع افت ولتاژ برق می دهند.
این شهروند جازموریانی بیان داشت: چرا نیروگاه بزرگی بیخ گوشمان راه اندازی کردند ‌ولی  برق آن به ما نمی رسد چرا باید برق نیروگاه کهنوج که عواقب زیست محیطی را  ما به جان میخریم باید برقش را دیگران استفاده کنند و ما با دهان روزه و گرمای پنجاه درجه زیر سایه گز و کهور بنشینیم ؟!
 
 
با راه اندازی پست چاه حسن مشکل  برق جازموریان رفع خواهد شد/پست ۲۳۰چاه حسن تابستان ۹۶وارد مدار می شود
 
 
قانعی بخشدار جازموریان در این رابطه گفت: مشکلات حوزه برق یک شبه بوجود نیامده است که بتوان آن را هم یک شبه حل کرد .بنده از بدو ورود به حوزه بخش جازموریان متوجه مشکلات حوزه برق و دیگر حوزه ها شده ام و این موضوع را در دستور کار خود قرار دادم.
وی ادامه داد:  سال گذشته با همکاری فرماندار رودبارجنوب حدود ۸۰ درصد اعتبارات برق شهرستان را  در بخش جازموریان هزینه کردیم و از مهمترین ابن اقدامات برق دار کردن ۲۳ روستا که این یک کار در جای خود  کم نظیر بود.
بخشدار جازموریان خاطر نشان کرد: راه اندازی پست ۲۳۰ چاه حسن را در دستور کار قراردادیم که به الحمدلله شروع خوبی  داشت اما متاسفانه گرمای شدید پیشرفت کار را مقداری کند کرده  است و متخصصینی که در حال نصب این پست هستند سردسیری هستند و امکان کار مداوم را ندارند .
وی تصریح کرد:  ظرف همین تابستان این پست را وارد مدار می کنیم و مشکل افت ولتاژ برق جازموریان ان شاء الله حل خواهد شد.
قانعی وجود انشعابات موتور پمپ ها و اشتراکات غیر مجاز را مشکل اصلی افت ولتاژ در جازموریان دانست و افزود:  افت ولتاژ برق در فصل تابستان در این مناطق خود مثنوی هفتاد ودو…  هست چه کنیم که حوزه کاری گسترده و مشکلات مانده بر جا بسیار است باز هم شرمنده همه کم کاری ها هستیم.
وی در پایان افزود: ان شاءالله مردم  سعه صدر بیشتری به خرج بدهند تا ما بتونیم این مهم رو به سرانجام برسانیم.
جناب بخشدار جازموریان مردم  ماه را ساخته اند سال را هم می سازند و منتظر عملی شدن این وعده شما هستند.
امیدواریم که مسئولان مربوطه در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا اهالی جازموریان  بتوانند با خیال آسوده در خنکای وسایل سرمایشی منزل خستگی ساعت‌ها کار در این گرمای سوزان را از تن به در کنند.
جازموریان با ۵۴هزار نفر جمعیت در ۶۵کیلومتری شهرستان رودبارجنوب استان کرمان واقع شده است.


رودبار ما
ارسال نظرات
آخرین اخبار