با گذشت نه سال ما هنوز به شبکه ملی اطلاعات دست نیافته ایم

اصحاب رسانه همه میدانند که رهبر انقلاب ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را در سال 87 اشاره فرمودند و امروز با گذشت نه سال ما هنوز به آن دست نیافته ایم
کد خبر: ۸۸۷۴۲۲۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مرتضی اصفهانی کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بارها تاکید کرده ایم که وقتی وزارت ارتباطات از محل فروش اینترنت وارداتی درآمد نجومی و چند هزار میلیاردی دارد انتظار راه اندازی و فراگیر سازی شبکه ملی اطلاعات را از این وزارت خانه نباید داشت.

وی گفت:  گله مجدد رهبر انقلاب در مورد کم کاری در راه اندزی شبکه ملی اطلاعات و واکنش آقای واعظی وزیر ارتباط که برای رفع دغدغه رهبر انقلاب اقدامات را تسریع می کنیم هر دو چیزهای جدیدی نیستند و دقیقا قسمت فاجعه بار ماجرا اینجاست!

اصفهانی تاکید کرد: کار را به جایی رسانده اند که گله رهبری در مورد راه نیافتادن شبکه ملی اطلاعات تکراری شود و همه به آن عادت کنند و بعد از هر بار تاکید و پی گیری ایشان یک مصاحبه وزیر سرو ته ماجرا را به هم می آورد.

وی افزود: اصحاب رسانه همه میدانند که رهبر انقلاب ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را در سال  87 اشاره فرمودند و امروز با گذشت نه سال ما هنوز به آن دست نیافته ایم و اینها همه در حالیست که برای رسیدن به شبکه ملی اطلاعات همه زیر ساختها در کشور موجود است و سالانه بودجه معتنا بهی جهت راه اندازی این شبکه رد اختیار وزارت ارتباطات و مرکز ملی اطلاعات قرار می گیرد.

مرتضی اصفهانی کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: به شخصه تنها دلیل راه نیافتادن شبکه ملی اطلاعات و اظهارات ضد و نقیض مسئولان ذی ربط در مورد میزان پیشرفت این شبکه را فقط و فقط درآمد بسیار بالای وزارت ارتباطات از محل فروش اینرنت وارداتی به مردم می دانم و طبیعیست مطالبه تاسیس شبکه ملی اطلاعات که از بین برنده این درآمد نجومی می باشد از آن وزارتخانه از اساس مطالبه غلطی است.

وی در پایان با ذکر مثالی تشریح کرد:همانگونه که به اشتباه از دولت ها خواسته شد در اجرای خصوصی سازی داراییهای خود را واگذار کنند و هیچ دولتی به آن عمل نکرد و به هزار طریق همچون شبه دولتی سازی و ... این قانون را دور زدند اکنون هم مطالبه شبکه ملی اطلاعات از وزارتخانه ای که از راه اندزای شبکه ملی اطلاعات ضرر می کند مطالبه ای بی فایده و بی نتیجه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار