سفیر چین گفت: بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۳۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ پانگ سن عصر پنجشنبه در دیدار فرماندهان ناوگروه اعزامی چین در بندرعباس طی دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایران در مسیر زمینی و دریایی جاده ابریشم قرار دارد، عنوان کرد: ایران از شرکای بسیار مهم چین در مسیر جاده ابریشم محسوب می شود.
 

وی افزود: چین بزرگترین شریک تجاری ایران طی هشت سال اخیر بوده است و رفت و آمدهای تجاری دو کشور نیز از طریق بندرعباس صورت می گیرد.

 

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد که این امر نشان دهنده نقش مهم بندرعباس در تبادلات میان دو کشور است.

 

پانگ سن تصریح کرد: زمینه های همکاری دو کشور تنها به مسائل اقتصادی محدود نیست و دو کشور در عرصه های فرهنگی نیز می توانند همکاری های بیشتری داشته باشند.

 

همکاری نیروی دریایی چین با نیروی دریایی ایران دارای پایه ای محکم است

 

دریادار شن هائو فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و چین دو کشور متمدن و دارای روابط بسیار مثبت هستند، اظهار داشت: روابط استراتژیک میان ایران و چین وجود دارد و این ارتباطات به سرعت در حال گسترش است.

 

وی ادامه داد: روابط نظامی دو کشور نیز به خوبی پیش رفته و تعاملات خوبی میان نیروی دریایی دو کشور برقرار است.

 

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین افزود: این ناوگروه با پیام دوستی، مهربانی و صلح و ثبات جهانی سفر خود را آغاز کرده و هم اکنون در ایران حضور داریم.

 

شن هائو تصریح کرد: همکاری نیروی دریایی چین با نیروی دریایی ایران دارای پایه ای محکم است و آینده این همکاری ها نیز در جهت گسترش صلح و ثبات بسیار روشن خواهد بود.

 

وی گفت: همکاری بیشتر دو کشور به توسعه صلح در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.


ارسال نظرات