خطیب جمعه کرمان:

پرونده سند ۲۰۳۰ از نظر جمهوری اسلامی بسته شد/ فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب است

خطیب جمعه کرمان گفت: از نظر ما مسأله ۲۰۳۰ و پرونده آن به طور کلی بسته شده و مسؤولان هم توجه دارند که باید فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۴۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه کرمان ضمن تسلیت شهادت حضرت امیر المؤمنین (ع) به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت:  امام علی‌(ع) همواره مسلمانان را به رعایت آن توصیه کرده و فرموده‌اند، «امر به معروف و نهی از منکر را قطع نکنید که ترک آن مسلط شدن افراد بد را بر شما در پی دارد و آن وقت هر چه خوبان دعا کنند، دعایشان مستجاب نخواهد شد».


امام جمعه کرمان به روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی اشاره و عنوان کرد: سال 57 امام خمینی‌ (ره) دستور یک سازمان مهم را ایراد فرمودند که بعد از آن همواره منشأ خیر و برکت بوده است و در دوان دفاع مقدس خدمات ارزنده این نهاد را نسبت به ایران اسلامی و انقلاب آن شاهد بودیم.

 

وی از سند 2030، قرارداد بحث برانگیز آموزش و پرورش با یونسکو گفت و تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری در این زمینه فصل‌الخطاب است، بنابراین از نظر ما مسأله 2030 و  پرونده آن به طور کلی بسته شده و مسؤولان آن هم توجه دارند که باید فرمایشات ایشان را مورد توجه قرار دهند.

 

جعفری همچنین به پدیده بیابان‌زدایی اشاره و بیان کرد: این مسأله آن قدر مهم است که یک روز را برای توجه بیشتر به آن اختصاص داده‌اند که در آستانه آن قرار داریم، باید بدانیم که تخریب محیط زیست به مخاطره افتادن زندگی بشر است و یکی از مسائلی که بسیاری از مسائل را تهدید می‌کند، این است که به محیط زیست توجه کافی نداشته باشیم.

 

وی به بحران آب و کمبود این ماده ارزشمند در کشور ایران اشاره کرد و افزود: کشور ما در یک منطقه نیمه خشک قرار دارد و باید در مصرف آب بسیار دقت کنیم و طبق گفته مسؤولان اگر هر خانواده‌ای 20 درصد صرفه‌جویی کند ما هیچ کمبودی در تأمین آب امسال نخواهیم داشت.

 

امام جمعه کرمان در زمینه تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: تبلیغات اسلامی سازمانی بسیار ارزنده، تأثیر‌گذار و با اهمیتی‌ است و امیدوارم خداوند به همه مسؤولان آن توفیق عنایت کرده تا بتوانند بهتر از گذشته مسائل را رصد کنند.

ارسال نظرات