فرمانده ناوگروه نیروی دریایی جمهوری خلق چین:
فرمانده ناوگروه نیروی دریایی جمهوری خلق چین گفت: طی سال‌های اخیر روابط سیاسی و نظامی خوبی میان دو کشور چین و ایران برقرارشده است و این روابط گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۴۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ادمیرال شن هائو ظهر پنجشنبه پس از پهلوگیری در اسکله منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس در جمع ساکنان چینی مقیم بندرعباس و خبرنگاران بیان داشت: ناوگروه اعزامی چین پس از خروج از جمهوری خلق چین در کشورهای سریلانکا، مالزی، پاکستان، فلیپین و ویتنام توقف کرده است و امروز وارد بندرعباس شده ایم.
 

وی عنوان کرد: فاصله جغرافیایی چین و ایران هزاران کیلومتر است ولی این فاصله هیچ خللی در روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی دو کشور وارد نکرده است و این روابط هر روز افزایش خواهد یافت.

 

ادمیرال شن هائو اظهارداشت: این دومین سفر نظامی ناوگروه چین به کشور ایران و پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس است. پیش از این هم اسفند ماه سال ۹۱ در بندرعباس حضور داشته ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این سفر چهار روزه نشست های تخصصی میان فرماندهان نیروی دریایی ارتش و فرماندهان و کارشناسان ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین در بندرعباس برگزار خواهد شد و از تجربیات نظامی و تخصصی هم بهره خواهیم گرفت.

 

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی جمهوری خلق چین بیان داشت: طی مدت زمان حضور ناوگروه چین در بندرعباس جلسات مهمی با مسئولان لشگری و دولتی در بندرعباس خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: روابط چین و ایران طی سالهای اخیر گسترش یافته است و امیدواریم این روابط هر روز گسترش یابد و در تمامی حوزه ها شاهد اتفاقات خوب و خبرهای امیدبخش برای مردم دو کشور باشیم.

 

ادمیرال شن هائو افزود: روابط نظامی چین و ایران در سطوح مختلف و خوبی افزایش یافته است و در این سفر هم یک تمرین مشترک نظامی برگزار خواهیم کرد.


ارسال نظرات