مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردل:

امام علی مظلوم ترین معصوم و انسان در طول تاریخ است

حجت الاسلام رضایی گفت: تقوا از خصوصیات مهم اخلاقی امام علی (علیه السلام ) بود که هم در بُعد اخلاقی و هم در بُعد فردی آن حضرت می توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۵۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل در گفتگو با خبرنگار بسیج، بیان داشت: یاد مظلومیت اهل بیت وسیله ای برای قرب پروردگار است.

حجت الاسلام مسلم رضایی، مظلومیت امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) را یک جریان برای مسیر زندگی برشمرد و تأکید کرد: حدود 40سال بر منبرها اولین پیشوای شیعیان جهان را لعن می کردند، در حالی آن حضرت محبوب ترین انسانها نزد خدا و رسول خدا بود و اینها نشان دهنده اوج مظلومیت امام معصوم و یک انسان وارسته در طول تاریخ است.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر درختان قلم، دریا ها مرکب و جن حسابگر و انس نویسنده شوند، نمی توانند فضایل علی بن ابی طالب علیه السلام را شمارش نمایند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فضایل امام علی (علیه السلام ) بیان داشت: عدالت در رفتار اجتماعی، احترام به شخصیت انسانها، اصلاحات اجتماعی، رسیدگی به یتیمان، رسیدگی به محرومان، پرهیز از اخلاق پادشاهان، سر زدن به خانواده شهدا و رفع مشکلات آنها، کمک به یتیمان و همسران شهدا، رسیدگی به جوانان و ...، از خصوصیات اخلاقی امام علی (علیه السلام ) می باشد.

رضایی عنوان کرد: تقوا از خصوصیات مهم اخلاقی امام علی (علیه السلام ) بود که هم در بُعد اخلاقی و هم در بُعد فردی آن حضرت می توان مشاهده کرد و از کلماتی که به وفور در نهج البلاغه می توان مشاهده کرد، همین تقوا می باشد.

وی گفت: آثار فردی، تربیتی و اجتماعی تقوا و نقش آن در حکومت امام علی (علیه السلام) را در این موارد می توان مشاهده کرد: 1- روشنی بینی و بصیرت 2- جلوگیری از شک و شبهه 3- دریافت عطاها و بخششهای بسیار از جانب حق تعالی، 4- غلبه بر سختیهای دنیا و آخرت 5- صبر کردن در سختیها و 6- مصونیت از گناه .

ارسال نظرات
آخرین اخبار