عضو کارگروه سازندگی مجمع بسیج تربت حیدریه خبر داد؛
عضو کارگروه سازندگی مجمع بسیج تربت حیدریه گفت: "آفت کارادرینا" یکی از خطرناکترین آفات محصولات زراعی مانند چغندرقند، ذرت و سیب زمینی است که در حال حاضر کشتزارهای این شهرستان را آلوده کرده و در صورت بی توجهی کشاورزان خسارت غیر قابل جبرانی را وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۵۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
محمد کریمی فرزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: هر چندسال یکبار یکی از آفات محصولات زراعی و باغی طغیان می کند و امسال شاهد گسترش آفت کارادرینا هستیم که نوعی آفت برگخوار است که بین ۸ تا ۱۲ نسل دارد.
 
وی تصریح کرد: این آفت بنا به شرایط جغرافیایی منطقه ممکن است بین ۸ تا ۱۲ مرتبه به مزارع چغندرقند و سیب زمینی و سایر نباتات آسیب وارد کند و در صورت بی توجهی کشاورزان خسارت غیر قابل جبرانی را وارد خواهد کرد.
 
کریمی سطح زیر کشت مزارع چغندر قند در این شهرستان را بالغ بر ۳ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بخش عمده این مزارع به آفت کارادرینا دچار شدند و تا کنون همه مزارع در دو مرحله سم پاشی شده و پیش بینی برای مراحل بعدی سم پاشی با جمعیت بالای این آفت انجام شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تاکیدکرد: آفت کارادرینا مختص چغندرقند نیست و به سیب‌زمینی کاران جلگه رخ نیز هشدارهای لازم داده شده که نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام کنند.
 
وی اظهار کرد: این آفت محصولات کشاورزی خصلت برگخواری دارد و چنانچه کشاورزان توجهی به سم زدائی مزارع خود نداشته باشند به تدریج برگ های چغندر قند را از بین برده و مانع رشد این محصول شده و خسارت زیادی به آنان تحمیل می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه به کشاورزان توصیه کرد: تنها از طریق توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی و خرید سم از مراکز خرید سموم مورد تائید جهاد اقدام نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها