مسئول سازمان بسیج مهندسین مازندران خبر داد:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از تشکیل تیم تحقیق و پژوهش تولید کمباین ایرانی برداشت برنج خبر داد و تولید دستگاههای کشاورزی در داخل را حمایت از اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۶۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از تشکیل تیم تحقیق و پژوهش تولید کمباین ایرانی برداشت برنج خبر داد.

محمدعلی امامی در گفت وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه کمباین های برداشت برنج واراداتی و چینی هستند به دنبال تولید کمباین های برداشت برنج با حضور تیم مهندسی کامل ایرانی و از میان نخبگان مازندرانی هستیم.

وی تصریح کرد: کمباین های برداشت برنج در داخل تولید می شود اما به دنبال طراحی کمباینی هستیم که قابلیت رقابت داخلی و خارجی را داشته و با بهترین بهره برداری ممکن وارد عرصه تولید شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه بسیاری از کمباین های برداشت برنج چینی هستند، اظهار کرد: به هیچ وجه این کمباین ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و امکان ریزش بالایی هم دارند.

امامی افزود: اگر کشاورز و کمباین دار در زمان برداشت دقت نداشته باشند، امکان ریزش هنگام برداشت در اراضی شالیزاری بسیار بالا است.

وی خاطرنشان کرد: کمباین های برداشت برنج چینی برای شالیزارهای برنج کشور چین تولید شده است که ارتفاع شالی در آن 50 تا 60 سانتی متر است اما ارتفاع شالی در مازندران بیش از 120 ساتی متر است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد: این درحالی است که شالی چینی ایستاده و شالی ایرانی خوابیده است و اگر به صورت ایستاده بود ارتفاع آن به 140 سانتی متر نیز می رسید.

این مسئول با بیان اینکه کمباین های چینی به دلیل ارتفاع کم شالی در کشور چین فعالیت بیشتری می توانند داشته باشند، اظهار کرد: بر اساس اعلام تشکل های صنفی اگر کمباین چینی در اراضی شالیزاری چین 300 ساعت کار می کند در ایران می تواند 50 ساعت فعالیت داشته باشد و اگر بیش از این مقدار مورداستفاده قرا بگیرد بهره وری آن کاهش و استهلاک افزایش می یابد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها