پس از مخالفت ترکیه با اقدامات رژیم آل خلیفه علیه قطر، عربستان هم شروع به حمایت از کرد های مخالف دولت ترکیه نموده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۷۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، پس از مخالفت ترکیه با اقدامات رژیم آل خلیفه علیه قطر، عربستان هم شروع به حمایت از کرد های مخالف دولت ترکیه نموده است.

انتقاد تند رسانه‌های سعودی از ترکیه

معمولا مسئولان ترک از روابط خوب و ممتاز با عربستان صحبت می کنند اما اظهارات حمایت جویانه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از قطر موجب شد، اصحاب رسانه در عربستان و فعالان سعودی سیاست ترکیه را هدف انتقادات تند قرار دهند.

در این میان اخرین شخصیت کُرد که رسانه های سعودی میزبان آن بودند، صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کُردی بود که آنکارا سال گذشته حکم بازداشت او را به اتهام دست داشتن در انفجار خونین فوریه سال گذشته و جان باختن 30 نفر صادر کرد حال آنکه جنبش «شاهین های آزادی کردستان» نزدیک به حزب کارگران کردستان مسئولیت این انفجار را برعهده گر فت.

به گزارش تسنیم، در همین ارتباط روزنامه الریاض روز پنجشنبه با مسلم مصاحبه کرده و محور آن را بر «ائتلاف ایرانی- قطری- ترکی» متمرکز کرد به این ترتیب که مسلم در پاسخ به سوالی در این خصوص اظهار داشت، این ائتلاف وجود دارد و ما با آن مقابله می کنیم.

همین روزنامه هفته گذشته مصاحبه مفصلی با رئیس گروه موسوم به شورای سوریه دموکراتیک ترتیب داد که در آن آنکارا هدف حمله قرار گرفت.

 

حضور شخصیت های کُرد مخالفت ترکیه در رسانه های سعودی همزمان با انشار گزارشی در روزنامه ینی شفق ترکیه است که در آن از هماهنگی بین عربستان و آمریکا و نیز امارات برای حمایت از حزب اتحادیه دموکراتیک کُرد در مناطقی از سوریه سخن گفته شد.

انتقاد فعالان سعودی از ترکیه در صفحات اجتماعی

نکته قابل توجه اینکه از زمانی که آنکارا موضع خود را در قبال بحران روبط عربستان و متحدانش با قطر اعلام کرده و با اقدامات آنان علیه قطر مخالفت نشان داد، فعالان و اصحاب رسانه های سعودی در صفحات اجتماعی نیز ترکیه را هدف انتقاد قرار دادند و آشکارا حمایت از شبه نظامیان کُرد در رویارویی با دولت ترکیه را خواستار شدند.

ارسال نظرات