خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات اهالی کالپوش در هفته های اخیر گفت: تأمین آب شرب روستاهای کالپوش اولویت نخست آب سد کالپوش است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۷۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات اخیر اهالی کالپوش برای تخصیص آب کشاورزی از سد کالپوش گفت: طبق مستندات ارائه شده توسط دستگاه های مربوطه، آب کالپوش جهت مصارف شرب و صنعت پیش بینی شده بوده است اما با توجه به مشکلات آب شرب در نقاط مختلف، دولت اولویت را به تأمین آب شرب اختصاص داده است.

نماینده شاهرود و میامی افزود: در خصوص سد کالپوش نیز به همین شکل در ابتدا برای تأمین آب شرب روستاهای فاقد آب کالپوش و سپس برای تأمین آب شرب شهرهای شاهرود و میامی اقدام خواهد شد.

حسینی شاهرودی ادامه داد: چنانچه پس از تأمین آب شرب مناطق مذکور، آب مازادی در سد کالپوش وجود داشته باشد که دارد به امر صنعت و پس از آن کشاورزی منطقه کالپوش اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه آب سد کالپوش نباید برای صنعت شاهرود و میامی استفاده شود اظهار کرد: باتوجه به مشکل اشتغال در منطقۀ کالپوش و اینکه بخش صنعت ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند آب مازاد سد کالپوش به توسعۀ صنعت در این منطقه اختصاص خواهد یافت که در این خصوص صنایع تبدیلی حوزۀ کشاورزی در اولویت قرار دارند.

نماینده مردم شاهرود و میامی خاطرنشان کرد: چنانچه وضعیت بارش های سالیانه مطلوب باشد می توان نسبت به تخصیص آب کشاورزی نیز اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها