با شب‌زنده‌داری در لیله القدر ، خداوند ناممان را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد، و این توفیقی والا و ارزشمنداست، که با دعا و تزرع آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۷۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، باز هم شب قدری دیگر آمد، شب فرصت دوباره، شب مقدر شدن امور یک ساله انسان، خدایا سپاس به خاطر لمس و درک این شب عظیم.

شب قدر شب فرصت دوباره برای درد دل و بازگشت به وجود خود است.

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل، این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم، نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

خیلی ها که امروز در بین ما نیستند در آرزوی درک مجدد این شب ماندند.

خداوند در شب قدر این فرصت را به بندگانش می دهد که با سوز دل و بدور از همه تشریفات تنها او را بخوانند و راز و نیاز کنند. شب های قدر فرصت دوباره متولد شدن، شب پاک شدن از همه آلودگی ها و شب گرفتن حاجت هاست.

بیایید برای هم دعا کنیم. من برای شما و شما برای دیگران و آنها که دستشان از این دنیا کوتاه شده است را فراموش نکنیم.

امشب خیلی ها ملتمس دعا هستند، گرفتاران، بیماران، درد کشیده ها، بده کاران، زندانیان و.... خیلی ها که با چشمانی اشک آلود از ما می خواهند در چنین شبی در خلوت شبانه آنها فراموش نکنیم.

پس ای بندگان خوب خدا که توفیق لمس وجودی شب قدر را دارید همه را دعا کنید.

 

سپیده پورشعبان/ ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها