در تفاهم نامه مشترک کمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس ارائه خدمات به یک هزار روستای محروم استان هدف‌گذاری شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۸۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، تفاهم نامه مشترک کمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان منعقد شد که طی آن برای ارائه خدمات به یک هزار روستای محروم استان هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه این تفاهم نامه در جهت هم افزایی منابع در زمینه ارائه خدمات مختلف در مناطق محروم و دورافتاده استان منعقد شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه کمک به ساخت و تعمیر منازل مسکونی مناطق محروم استان است.

محمدرسول شیخی زاده افزود: از دیگر اهداف این تفاهم نامه اجرای برنامه‌های مشترک کمیته امداد و سپاه کردستان در زمینه ارائه خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمان و بهداشت و اقتصادی در روستاهای محروم استان است.

وی با بیان اینکه بعد از بنیان گذاری انقلاب اسلامی نهادها و سازمان‌هایی همچون کمیته امداد، بسیج و سپاه با هدف کمک به رفع محرومیت جامعه ایجاد شد، عنوان کرد: حسن نیت مردم نسبت به مجموعه بسیج و سپاه نشان دهنده تلاش‌های بی وقفه آنها در خدمت به مردم است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد در مناطق محروم استان که با هدف ایجاد منبع درآمد و همچنین جلوگیری از مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرها انجام می‌شود، ایجاد اشتغال است، گفت: این کار با استفاده از ایجاد مشاغل خرد و زودبازده انجام می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند با توجه به وجود مشکلات مختلف در مناطق محروم استان، شیب خدمات خود را به این مناطق هدایت کند.


مسکن محرومین در 324 روستای کردستان احداث می‌شود


در ادامه جلسه فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی اقدامات موثری در استان‌ها در زمینه محرومیت زدایی انجام داده است، عنوان کرد: در زمینه محرومیت زدایی سپاه در استان به همکاری و مشارکت مردم و هسته‌های جهادی و همچنین ارگان‌های دولتی و حاکمیتی نیاز است.

سردار محمدحسن رجبی، افزود: انتظار می‌رود که نقش ادارات غیردولتی همچون کمیته امداد که وظیفه اصلی آن کمک به اقشار محروم جامعه است در مناطق محروم استان بیشتر شود و با همکاری و مشارکت مجموعه سپاه و کمیته امداد شاهد خدمات بیشتری در این مناطق باشیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه یکی از بندهای این تفاهم نامه کمک به ساخت و تامین مسکن نیازمندان در 324 روستای محروم استان است، بیان کرد: در زمینه سایر خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و سایر نیازمندی‌های این مناطق برای یک هزار روستای محروم هدف‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: دو شهرستان سروآباد و بیجار مناطقی هستند که بیشترین این خدمات در این شهرستان‌ها انجام خواهد شد و برای هریک از این شهرستان‌ها 4 دهستان و برای بقیه شهرستان‌ها نیز هرکدام یک دهستان در نظر گرفته شده است.

سردار رجبی اظهار کرد: از دیگر خدمات اصلی در این مناطق کمک به بحث توسعه بهداشت و درمان با استفاده از شبکه بهداشت منطقه، کمک به تامین آب شرب مورد نیاز و ساخت راه‌های ارتباطی مناسب در مناطق صعب العبور است.

ارسال نظرات