خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: بیانات رهبر انقلاب نشان می دهد که ایشان به بصیرت و قدرت توکر و نیز خود اجتهادی مردم اعتماد دارند، این دستگاه های فرهنگی هستند که از حرکت عظیم مردم جا مانده اند
کد خبر: ۸۸۷۴۲۹۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

دکتر محمد امیری مقدم مسئول فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به بررسی موضوع آتش به اختیاری در مسائل فرهنگی که در بیانات اخیر رهبر انقلاب به آن اشاره شده است پرداخت.

امیری مقدم اظهار کرد: آتش به اختیاری یک مفهوم نظامی است که رهبر در روابط فرهنگی به آن اشاره کرده است.

وی با نگاه های مختلفی به این اصطلاح توضیح داد: باید اوج هماهنگی در میان رده های مختلف نظامی وجود داشته باشد که عدم هماهنگی رسیدن به نتیجه را مختل می کند، لذا اگر در میان نیروها آن یکپارچگی وجود نداشته باشد، فرمانده این اجازه را می دهد که هر مسئولی  مطابق با صلاح دید خود به دشمن بتازند.

امیری مقدم تبیین کرد: در قرارگاه های فرهنگی کشور ما امروز این ناهماهنگی دیده می شود، بنابراین لازم است گروه های فرهنگی مختلف با آگاهی و دشمن شناسی می توانند به تنهایی وارد عمل شوند.

این مسئول علل تبیین موضوع آتش به اختیاری در جمع دانشجویان را اینگونه تشریح کرد: اهمیت این موضوع برای دانشجویان بیشتر بوده و دانشجویان حس خوبی نسبت به قرارگاه های فرهنگی موجود ندارند.

وی با اشاره به بیانی از معمار کبیر انقلاب گفت: امام فرموده اند اگر دانشگاه ها اصلاح شوند جامعه اصلاح می شود و دانشگاه ها مبدا همه تحولاتند.

مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین عنوان کرد: امروز هر کس در میدان فرهنگ قرار دارد، خود باید ابتکار عمل و اجتهاد را در دست بگیرد(خود اجتهادی) و حرکت صحیح داشته باشد و نیز نگاه ما باید مستقیم به فرمانده اصلی یعنی رهبر باشد، امروز ارتباط ما به صورت مستقیم با شخص فرمانده است.

امیری مقدم ابراز کرد: بیانات رهبری نشان داد که امروز دستگاه های فرهنگی خاصیت لازم را جهت مبارزه و تحولات فرهنگی نداشته و به دنبال آسیب شناسی مشکلات خود نیستند و تصورشان بر این است که مسیر درست را می روند .

وی تشریح کرد: امروز شاهدیم برخی دستگاه ها، گروه ها، جریانات و افراد مانع این حرکت عظیم فرهنگی هستند و نه تنها در بحث تهاجم فرهنگی جلوگیری نمی کنند بلکه مانع حرکت سایرین و راندمان مطلوب می شوند.

ایشان ادامه داد: برخی دستگاه های فرهنگی گاها تقویت کننده نیروهای غیر انقلابی و غیر ارزشی هم هستند؛ بیانات رهبر انقلاب نشانگر ناامیدی ایشان از دستگاه های فرهنگی و اعتراض به نهاد ها و سازمان های فرهنگی و نیز نحوه و روش فعالیت آنها است.

این مسئول تصریح کرد: اینکه امروز رهبر فرمان آتش به اختیاری را برای عموم صادر می کنند، به این مفهوم نیست که هر کسی در هر جایی می تواند صاحب اختیار مسئله فرهنگ باشد؛ در واقع ایشان یک نوع اعتماد به قشر آگاه جامعه دارند و از آنان می خواهند که قدم های بزرگ تری در راه فرهنگ بردارند.

دکتر امیری مقدم در پایان این گفت و گو اذعان کرد: امروز جامعه ما یک دست عمل می کند و شاید مسئولین از مردم جا مانده اند، افراد خود اجتهادی لازم را به دست آورده اند و می توانند خود نقشه راه را طراحی و عملیاتی کنند که این نشانگر بلوغ فکری، بصیرتی و سیاسی در میان مردم است.

1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها