خوشنویسی هنری آسمانی و قدسی/ادامه برگزاری دوسالانه خوشنویسی کردی

کد خبر: ۸۸۷۴۳۳۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از  کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در جریان بازدید از اولین همایش آیات روشن (آیه نگاری قرآن کریم) در گفتگویی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان در گالری سوره سینمایی بهمن سنندج شاهد برگزاری کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویس استان هستیم.


وی افزود:هنر خوشنویس یک هنر آسمانی و قدسی است که با قرآن عجین شده است و در طول تاریخ همیشه قرآن به هنر خوشنویسی و این هنر نیز با قرآن کریم مزین شده است و این نشان میدهد که یک پیوند عمیق؛ محتوایی و معنایی بین هنر خوشنویسی و جهان بینی الهی وجود دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان رمز ماندگاری هنر خوشنویسی در تاریخ را اتصال و عجین شدن آن با قرآن و دین بیان کرد.

حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: استان کردستان از قطب های خوشنویس کشور است و به همین دلیل  اولین دوسالانه خوشنویسی کردی با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان وبه همت انجمن خوشنویسان شهرستان سنندج در سال 94 برگزار شد و بیش از 30 استاد برجسته خوشنویسی کشور در آن حضور داشتند.

وی افزود: امسال نیز امیدواریم این جشنواره با همراهی و پیگیری همه هنرمندان، انجمن خوشنویسان و مسئولین برگزار شود زیرار هم استحقاق استان این است و هم زمینه ای است برای معرفی ظرفیت هنر خوشنویسی استان کردستان به کشور و به جهان.


ارسال نظرات