برقی سازی خطوط ریلی موجب افزایش 3 برابری ظرفیت قطارهاست

گران پاشا تصریح کرد: با برقی سازی این مسیر با افزایش3 برابری ظرفیت خط، سرعت قطار ها در کریدور شمال – جنوب نیز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۵۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور گفت: با نهایی شدن قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- گرگان - اینچه‌ برون امیدواریم مسائل اجرایی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

 مازیار یزدانی در دیدار با مدیرکل راه آهن شمال اظهار کرد: با نهایی شدن قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- گرگان - اینچه‌ برون امیدواریم مسائل اجرایی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغ قرارداد برقی‌ سازی راه‌آهن گرمسار-گرگان- اینچه‌ برون به طول 430 کیلومتر به ارزش 1.2 میلیارد یورو و مدت آن 4 ساله است و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن کشور با بیان اینکه روش‌های مکانیزه برای کاهش زمان عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این روش‌ها شامل برداشت اطلاعات و قرار گرفتن آن در دست مشاور و تدوین راهکارها از سوی آن‌ها می‌شود.

یزدانی با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن وظایف بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد، تصریح کرد: معاونت فنی بزرگترین پشتیبان شبکه ریلی کشور است، از این رو در راستای اتصال به مراکز بار هدف گذاری بزرگی صورت گرفته است که با ایجاد خطوط فرعی راه‌آهن می تواند به این مراکز متصل شود.

وی افزود: همچنین کاهش تصادفات در جاده‌ها و مصرف سوخت قرار است با استفاده از حمل‌ ونقل ریلی کاهش یابد و از طرفی نوع زندگی در شهرها بر این مبنای تغییر کند.

  یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال نیز به این موضوع اشاره و اظهار کرد: این محور مسیر ترانزیتی ایران از سوی قزاقستان، تركمنستان و بندر امیرآباد در مسیر جدید است و اجرایی شدن این قرارداد علاوه بر بهبود قطارهای مسافری، ظرفیت خطوط در زمینه ترانزیت را به 7میلیون تن افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با برقی سازی این مسیر با افزایش3 برابری ظرفیت خط، سرعت قطار ها در کریدور شمال – جنوب نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه آهن شمال گفت: همزمان با برقی سازی این مسیر، علائمی کردن و اصلاح تونلها از نظر فضای مورد نیاز برای عبور واگن های روسی انجام می شود.

گران پاشا با اشاره به اینکه بخشی از این اصلاحات در حال حاضر انجام شده است، گفت: برقی سازی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار، آلودگی صوتی و زیست محیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر می رساند.

وی مجموع طول این مسیر را 430 کیلومتر اعلام کرد و گفت : از این مسیر 331 کیلومتردر حوزه راه آهن شمال قرار دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها