همزمان با دومین شب قدر؛

ندای «بک یا الله» مردم شهرستان سرباز به عرش الهی رسید/ شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان+تصاویر

مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک شب گذشته میزبان مردم متدینی بود که همراه با دعای شب قدر و فریاد های "العفو و الغوث خلصنا من النار یا رب" خود فضای شهرستان سرباز را نورانی کرده بودند.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۱۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان  مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س)راسک  شب گذشته میزبان مردم متدینی بود که همراه با دعای شب قدر و لبیک گویان تا سحر بیدار بودند.
انجام اعمال این شب بزرگ و دستانی که برای برآورده شدن حاجات به عرش رسیده بود دیشب را آسمانی کرده بود تا مردم متدین و ولایت مدار شهرستان سرباز هم مانند دیگر شعیان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در میهمانی خدا الغوث الغوث را زمزمه کنند .
تنها مسجد شیعیان شهرستان سرباز شب گذشته میهمان خیل عظیم شهروندانی بود که هر جایی پیدا می کردند می نشستند و قرآن در به دست با خدای خود خالصانه راز و نیاز می کردند و فضای شهر راسک را با  فریاد العفو و الغوث خلصنا من النار یا رب خود نورانی کرده بودند.
عزاداران امیرمومنان که بر آستان حضرت دوست اشک و ناله و تضرع سر داده بودند  با پیوند خالصانه صدای گریه و سینه زنی عاشقانه خود در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک فضایی را ساخته بود که کمتر کسی می توانست دل بکند و  شب را به سحر پیوند زدند.
دیشب حضور کودکان و نوجوانان در کنار بزرگترها همراه با اخلاص عمل آنان در سینه زنی و جاری شده اشک های کودکانه، آرامش و زیبایی را به نمایش گذاشته بود که انگار فرشتگان نیز با چشمانی اشکبار محو تماشای این بندگی بودند.
آخرین بخش این تجمع معنوی در ساعت 3بامداد، مراسم قرآن به سر همراه با روضه خوانی مداحان و توسل ها به ائمه معصومین پایانی زیبا و بی نظیری را رقم زد که آرامش الهی که روی صورت ها نقش بسته بود گواه این ادعا بود.
 
خانواده ها الگوی دینی و رفتاری کودکان هستند
یونس درویش مقدم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: به اعتقاد من  لیالی قدر از بهترین شب های زندگی همه مسلمین است و اشک‌های زلالی که در این شب ها جاری می شود اشک شوقی است که از سوی عاشقان الهی به سوی معبود عشق برروی گونه‌ها مومنان واقعی جاری می‌شود و گواهی بر پاکی دلهای شیعیان است.
این عضو هیئت فاطمه الزهرا(س) راسک ادامه داد: وقتی میگویند شب قدر شب نزول فرشتگان از عرش به زمین است، با خود فکر میکنم چه شب بزرگی است که حتی فرشتگان هم در کنار ما میخواهند از برکات این شب بهره مند شوند و چه خدای مهربانی داریم که میخواهد امشب هم بی بهانه گناهان ما بندگان بهانه جو را ببخشد.
وی با تاکید بر اینکه خانواده ها نقش مهمی در آینده مذهبی و دینی کودکان ایفا میکنند، تصریح کرد: ازکودکی با مسجد و مراسمات فرهنگی مذهبی خو گرفته ام و نمی توانم حتی یک روز تصور نبودن در اینگونه جلسات را داشته باشم.
 
علما و مسئولین چهره واقعی اسلام را به نمایش بگذارند
سرهنگ  محسن ادبی اردکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار بسیج با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع)، اظهار کرد: بی‌تردید شب قدر از شب‌های با عظمت سال بوده که فضیلت، اهمیت و جایگاه این شب از عرش تا کبریاست و در توان محاسبه زمینی ما بندگان جایی ندارد.
وی افزود: شب های قدر بهترین زمان برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا و نزدیکی به خداست و ما باید از هر ثانیه این شب های بزرگ نهایت بهره را ببریم.
جانشین فرماندهی سپاه شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه ماه رمضان فرصتی برای شناخت بهتر دین و درک بهینه اصول و قوانین اسلامی است، بیان کرد: شناخت صحیح و تبیین چهره اصلی و زیبای دین به مردم در این ایام از وظایف اصلی کارشناسان، علما و مسئولین است تا اولا خود زندگی و رفتاری کاملا اسلامی داشته و در درجه دوم با نمونه قرار دادن خود، به مردم الگو و اسوه خوبی برای دینداری ارائه کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر استکبار جهانی و برخی کشورهای خودفروخته عربی با حمایت و ساختن گروه های تکفیری چون داعش قصد تخریب چهره اسلام را دارند که این ایام بهترین زمان برای شناختن چهره واقعی اسلام به جهانیان است تا همه بدانند اسلام دین رحمت و مغفرت است.
 
ارسال نظرات