خبرهای داغ:

پیام معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره)

معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان به مناسبت 27 خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به‌فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۴۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، مهدی دیابی معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان به مناسبت 27 خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به‌فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
امام خمینی رحمه‌الله علیه، فلسفه تأسیس جهاد سازندگی را، محرومیت‌زدایی از روستاها و روستانشین‌ها می‌دانستند در آن فضای مساعد، به دلیل فعالیت خودباورانه کشاورزان و تلاش جوانان جهادگر، انتظار تحول در اقتصاد کشور، امری واقع‌بینانه بود و امروز که بعد از سال‌ها از ایثار و فداکاری جهادگران عرصه میدان‌های نبرد و رفع محرومیت از روستاها که با تعاون اجتماعی و انقلابی، در دشت و صحرای کشور بذر مهر و عزت پاشیده‌اند؛ جهاد سازندگی با تغییر میدان فعالیت خود به جهاد کشاورزی و سیاست‌گذاری‌های بنیادی در خودکفایی و تولید محصولات استراتژیک کشور گام‌های بزرگی برداشته است.
رهبر معظم انقلاب در خصوص  اهمیت کشاورزی فرموده اند؛
«دستگاه کشاورزی برای کشور ما بسیار مهم است؛ چون امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پُرجمعیت و دارای هدفهای بلند، بسیار مهم است؛ لذا بخش کشاورزی و دامداری ما یک بخش ویژه و استثنایی است و همه باید برای آن تلاش کنند.

در اسلام هم آگاهانه و با توجه، نسبت به کشاورزی تأکید شده است. حدیث بسیار پُرمعنا و پُر مضمونی درباره کشاورزان نقل شده است: «الزّارعون کنوز اللّه فی ارضه»؛ یعنی کشاورزان کسانی هستند که گنجینه‏ های خدا در زیر زمین را می‏دِروند و استخراج می‏ کنند. مهم‏ترین گنجینه خدا در زمین و خاک عبارت است از موادی که مایه ادامه حیات بشر و حیوانات است؛ این از طلا و نفت مهم‏تر است. طلا و نفت وسیله به دست آوردن مایحتاج زندگی است؛ اما محصول غذایی، مهم‏ترین مایحتاج زندگی است.»


 
ارسال نظرات
پر بیننده ها