محمدرضا اسدالله زاده گفت: بیماری آنفولانزای پرندگان موجب نوسان در قیمت تخم مرغ در بازار هم شده است. بازار وضعیت مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد. حاد شدن بیماری موجب بروز بی‌ثباتی در صادرات خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۶۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

محمدرضا اسدالله زاده فعال اقتصادی در عرصه مرغ تخمگذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره هشدار صفر شدن صادرات تخم مرغ در ایران اظهار داشت: یک یاز دلایل اصلی صفر شدن صادرات تخم مرغ، عدم پشتیبانی صحیح از بخش واقعی تخم مرغ تولیدی در ایران استف، شوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نقش بسزایی در این قضیه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای کلیدی صادرات تخم مرغ، اصلاح ساختاری است افزود: نبود بیماری در پرندگان نقش کلیدی در صادرات و کارایی دارد که می‌تواند در تضمین محیط اقتصادی و پشتیبانی امور تولیدی و تسهیل رشد و توسعه اقتصادی کشورنقش داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: حاد شدن بیماری موجب بروز بی‌ثباتی در صادرات خواهد شد . از اینرو با عدم گسترش مناسب بازار جهانی مواجه خواهد شد. لذا شناسایی ریشه های اساسی صفر شدن صادرات تخم مرغ می تواند عاملی موثر در جهت رفع مشکلات باشد.

اسدالله زاده خاطر نشان کرد: بیماری آنفولانزای پرندگان موجب نوسان در قیمت تخم مرغ در بازار هم شده است. بازار وضعیت مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد. بنابراین علی رغم نظارت هایی که سازمان دامپزشکی بر کنترل این بیماری داشته اما رغبتی به خرید تخم مرغ ایرانی در کشورهای مختلف دیده نمی شود.

ارسال نظرات