سلیمی در میزگرد « تبیین تعبیر آتش به اختیار»

«آتش به اختیار» یعنی جوانان با تکیه بر دانش، تقوا و انگیزه اهداف انقلاب را پیاده‌ کنند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: «آتش به اختیار» یعنی اینکه جوانان با تکیه بر دانش و تقوا و انگیزه انقلابی دلخوش به این نهاد و فلان ارگان نباشند و خودشان علمدار پیاده سازی انقلاب شوند.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۲۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در میزگردی که با عنوان « تبیین تعبیر آتش به اختیار و توصیه‌های 9گانه رهبری به تشکل‌های دانشجویی» برگزار شد، گفت: مطلب اول اینکه از همه برادران و خواهرانم عاجزانه خواهش می‌کنم این کلمه «آتش به اختیار» را به ابتذال نکشانند و مانند بسیاری از کلمات گفتمان ارزشمند رهبر انقلاب آن را وقت و بی‌وقت مصادره مطلوب اعمال خودشان نکنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده بهتر است از هشتگ زدن مکرر، تاسیس وبلاگ و کانال و سایت‌های پرحجم به این نام و تاسیس گروه‌هایی مانند « آتش به اختیاران، آتش به دستان، ما همه آتش به اختیاریم» و اینگونه بازی‌های کلامی جدا خودداری کنیم.

سلیمی تاکید کرد: متاسفانه اخیرا می‌شنویم که عده‌ای می‌نویسند یا می‌گویند که دیگر این کلام رهبری حجت را تمام کرد. جسارتا باید بگویم که رهبر معظم انقلاب خیلی وقت است حجت را تمام کرده‌اند، خیلی وقت است ما را به خودسازی و حرکات خودجوش دعوت کرده اند، خیلی وقت است تاکید کرده‌اند که برای تحقق آرمان‌هایمان متوقف بر فلان ارگان و نهاد و اداره نمانیم. همان مطلب را با بیانی تازه مجددا فرموده اند. اتفاق جدیدی رخ نداده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: در جاهایی می‌بینم برخی از بزرگواران کتاب لغت باز کرده‌اند و دارند زیر و بم معنای آتش به اختیار را در فضای نظامی درمی‌آورند و شرایطش را تطبیق می‌دهند و به فضای فرهنگی تعمیم می‌دهند. این کار بدی نیست اما قضیه واضح تر از این حرف‌هاست.

سلیمی تصریح کرد: این خودجوشی و خود اتکایی در رصد و تحلیل اوضاع کشور و رد کردن بدون تقیه اولویت‌های غلط و تلاش برای مدل سازی و پیاده سازی آن در جامعه توسط خودمان بدون توقع از ساختارها و نهادهایی که اولویت‌های غلطی دارند اینقدرها پیچیده نیست. مشکل اصلی نوع کار کردن و شکل فعالیت‌هاست. به نظرم به جای معنا شناسی بر قسمت دوم متمرکز شویم خیلی بهتر است.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی هم خاطرنشان کرد: نکته اولی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می‌رسد و هر مخاطبی با عقل سلیم به راحتی آن را در می‌یابد این است که رهبری می‌خواهند جوانان در حصارهای محدود کننده‌ای که آنها را از رسیدن به اهدافشان منع می‌کند، قرار نگیرند.

سلیمی تاکید کرد: اتفاقا مطالبه‌ای که رهبری با واژه آتش به اختیار از جوانان کردند یک مطالبه قدیمی است که این‌بار تنها لفظش متفاوت شده است. رهبری از همان روزهایی که به جوانان لقب افسران جوان جنگ نرم را دادند، همین مد نظرشان بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: «آتش به اختیار» یعنی اینکه جوانان با تکیه بر دانش و تقوا و انگیزه انقلابی دلخوش به این نهاد و فلان ارگان نباشند و خودشان علمدار پیاده سازی انقلاب شوند.

سلیمی تاکید کرد: به نظرم اساسا حرف تازه‌ای زده نشده و رهبر معظم انقلاب همواره عملی مستقل، به هنگام و هوشمندانه را از جوانان کشور انتظار داشته‌اند. هرچند باید به این نکته توجه کرد این که ایشان جایگاه جوانان را در خیمه فرماندهی انقلاب می‌دانند بیش از اینکه یک افتخار باشد یک مسئولیت بزرگ است.

وی افزود: هر دانشجوی مسلمان و انقلابی باید از خودش سوال کند آیا حقیقتا به آن جایگاهی رسیده که بتواند بار این مسئولیت بزرگ را به دوش بکشد. این شکل از بیانات رهبری یعنی ایشان انتظارات جدی و مهمی از ما دارند. به نظرم قبل از هر چیز خودسازی و جبهه آرایی اولویت اصلی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات